اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز: در طی 38 روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از 4500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از 600 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است

مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام بیش از  5100 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی غرب انجام بیش از 5100 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی غرب اهواز در طول 38 روز از طرح بسیج سلامت نوروزیاهواز در طول 38 روز از طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

وی ضمن تقدیر  از تلاش کارشناسان بهداشتی در  طرح بسیج سلامت نوروزی برای  تشدید بازرسی ها از اول اسفندماه تا 15 فروردین ماه، خاطر نشان کرد: هدف اصلی در این بازرسی ها، ارتقاء وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی حساس (اقامتی – تفریحی) و محل های استقرار کاروان های راهیان نور، کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان  و بطور کلی حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران نوروزی است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در این راستا در طی 38 روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی( اول اسفند 95 لغایت 8 فروردین96 )  بیش از 4500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از 600 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام گردیده است.

وی همچنین از کشف و معدوم کردن  بیش از 13 تن  مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی و توقیف بیش از 10 تن مواد غذایی فاقد مشخصات خبر داد.

 شریفی افزود : در محدوده ی زمانی یاد شده، 225 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 303 مورد نمونه میکروبی آب و بیش از 3793 مورد کلرسنجی انجام شده و بیش از 2600 مورد کارت تندرستی برای متصدیان نیز صادر شده است .

وی تاکید کرد: طی این مدت، گشت های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و شبکه دامپزشکی شهرستان، جهت بازرسی از اماکن بین راهی اجرا شده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار داشت: در طی ایام تعطیل، گشت های مشترک مرکز بهداشت غرب اهواز با اداره امنیت اخلاقی استان، بسیج و اماکن نیروی انتظامی در راستای برخورد با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و فضاهای باز (پارک ها) و با هدف تامین سلامت شهروندان و ایجاد فضایی سالم برای تفریح خانوادگی شهروندان و میهمانان، 300 جام قلیان نیز جمع آوری و جهت معدوم سازی به انبار انتقال داده شده است.

مهندس زهرا کرمیان کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه گفت: در طول 38 روز از اجرای بسیج سلامت نوروزی، 45مورد اخطاریه جهت متخلفان در امور مرتبط با سلامت شهروندان صادر و 20 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف، پلمپ شده است.

وی افزود: همچنین بیش از 25 پلاکارد با مضامین بهداشتی در سطح شهر نصب  و بیش از 2000 نسخه پمفلت و تراکت بهداشتی توزیع گردیده است.

کرمیان با تقدیر از همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز با مرکز بهداشت غرب اهواز در نصب 30  بنر در مورد اطلاع رسانی  سامانه 190، افزود: در تعطیلات نوروزی، به 34 مورد شکایت از طریق سامانه 190 رسیدگی شده است.

 وی در پایان  از شهروندان  خواست هرگونه تخلف در امور مرتبط با سلامت شهروندان را از طریق سامانه تلفنی 190 در میان گذارند و یا به  شماره تلفن 33914230  داخلی 111-112-113   غرب اهواز اطلاع دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار