اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
ليدرهاي جناح هاي سياسي خوزستان در گفتگوي اختصاصي با شوشان / مهدي قمشي: براي شوراي شهر اهواز همه اصلاح طلبان را زير يك چتر جمع مي كنيم/ سيد كريم حسيني: با فعال شدن جمناي خوزستان ديگر اصلاح طلبان پيروز ميدان نيستند
انتخابات تكاپوي عميق تمامي جريان هاي فكري در يك ملت است ؛ جريان هايي كه ميزان تاثيرگذاري عملكرد خود در طول حيات شان...



شوشان: انتخابات تكاپوي عميق تمامي جريان هاي فكري در يك ملت است ؛ جريان هايي كه ميزان تاثيرگذاري عملكرد خود در طول حيات شان را در "صندوق راي" جستجو مي كنند. صندوقي كه آراي موجود در آن، آينده سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي و در يك كلام راهبردهاي آينده يك مملکت را تعيين  مي كند.

به گزارش شوشان ، با قرارگيري در فرآيند انتخابات همانگونه كه با نزدیك شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به عينه مشاهده شد ، آرایش انتخاباتی جریان های مختلف سیاسی در خوزستان روشن تر از قبل شد و ليدرهاي اين جريان ها سعي بر اين داشتند كه با سازمان دهي كردن منسجم گونه ياران و همفكران خويش ، به اجماع برسند و به رقيب قدرتمندي براي حريف تبديل شوند.

گرچه در جريان انتخابات مجلس دهم، اين اجماع باري به هر جهت و گاه به هر قيمتي، در ارائه "ليست اميد" روي داد و در جريان مقابل  نيز ليستي واحد  تحت عنوان"جبهه متحد اصول گرايان خورستان" شكل گرفت و توفيقات اندكي نيز حاصل شد، اما پس از انتخابات ديده ها و شنيده ها حكايت از آن داشت كه در آينده اي نزديك، و براي انتخابات شوراها و ریاست جمهوری كه هم اكنون پيش روست،  تفاوت ها آشكار شوند ، ليست ها چند پاره  شوند و برخي جريان ها منفك از هم!

 در حال حاضر نيز همانند گذشته ، چالش اصلي  دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در فضای كنونی، اجماع و ائتلاف سازی است ؛ هدفی كه البته تحقق آن در يك كلام دشوار است.

تجربه افتراق و جدایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخابات مجلس دهم ، "اتحاد" را به آزموني سخت برای آنان تبدیل کرده و در مقابل نیز اصلاح طلبان ، با تجربه ای از یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و دهمین انتخابات مجلس ، درصدد انسجامی دوباره در دو انتخابات پیش رو هستند ؛ انسجامی که در انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی به نتیجه رسیده اما در انتخابات شوراها با اختلاف نظرهایی روبرو شده است. 

در خوزستان نیز آرایش انتخاباتی دو جناح در دو انتخابات به موضوع روز نشست ها و محافل تبدیل شده است. شورای سياستگذاري اصلاح طلبان و جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در خوزستان دو نمونه از رقبايي هستند كه كاري طاقت فرسا در این زمینه پيش رويشان است. دكتر قميشي و سيدكريم حسيني در گفت و گو با شوشان در خصوص انتخابات هاي پيش رو ، از راهكارهايشان براي اجماع سخن گفتند كه در ذیل مي آيد:


رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان:

اصلاح طلبان خوزستان به وحدت می رسند

قمشی رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تصمیم اصلاح طلبان در این زمینه گفت: کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دکتر روحانی است و کاندیدای دیگری نیز مدنظر نیست. 

وی افزود: سیاست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری واضح و روشن است. اینکه اصلاح طلبان کاندیدای دیگری در کنار روحانی به عرصه انتخابات وارد کنند هنوز مشخص نشده است اما آنگونه که مشخص است کاندیدای دوم اصلاح طلبان چندان جدی نیست و شورای عالی سیاستگذاری هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است. 

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به تعدد کاندیدای اصولگریان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری با تعدد کاندیدا روبرو هستند و اصلاح طلبان نیز از اینکه گروه ها و طیف های مختلف برای انتخابات کاندیدا داشته باشند استقبال می کند. مردم خود بهتر تشخیص می دهند که به چه کسی رای دهند.

قمشی ادامه داد: برنامه و هدف اصلی در خوزستان این است که همه اصلاح طلبان زیر یک چتر قرار گیرند و اصلاح طلبان با هر نظری در این جمع حضور داشته باشند. همه تلاش ها بر این است که از تفرقه جلوگیری شود و اصلاح طلبان در انتخابات شوراها به وحدت نظر برسند. در این زمینه نیز رایزنی ها و نشست های مختلفی برگزار شده است. 


سید کریم حسینی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان: 

اصولگرایان تجربه ناموفقی در انتخابات دارند

در همین زمینه سید کریم حسینی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان که در دولت احمدی نژاد معاون سیاسی استاندار خوزستان نیز بوده ، در گفتگو با شوشان ، گفت: با توجه به احساس نیازی که از سوی نیروهای انقلابی و دلسوز احساس می شد جبهه مردمی نیروهای انقلاب ابتدا در تهران و سپس در سایر استان ها از جمله خوزستان تشکیل شد و به دنبال آن مورد حمایت چهره ها و شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.

سید کریم حسینی با اشاره به فعالیت این جبهه در استان ، گفت: در سراسر استان و در 27 شهرستان جبهه مردمی نیروهای انقلاب متشکل از احزاب ، شخصیت ها و گروه های سیاسی همسو تشکیل شده است. 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان با اشاره به فعالیت های مختلف این تشکیلات گفت: جمنا برای مقطع خاصی ایجاد نشده و بلکه تداوم خواهد داشت و در این راه با تکیه بر خرد جمعی از نظر همه شخصیت ها و همچینن گروه ها بهره خواهد برد. باز هم تاکید می کنم که جبهه مردمی صرفا برای انتخابات تشکیل نشده بلکه محلی برای فعالین سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به تجارب ناموفق و شکست خورده اصولگرایان در انتخابات گذشته ، گفت: امید است جمنا راهگشایی برای رسیدن به یک اجماع شود. در گذشته نیروهای انقلابی و در برخی مواقع اصولگرا دچار چند دسته گی و معرفی چندین نامزد انتخاباتی شده اند اما جریان رقیب همیشه با یک یا دو نفر کاندیدا ورود کرده اند و همین انسجام جریان رقیب و چند دسته گی اصولگرایان سبب شده تا صحنه انتخابات به نفع رقیب رقم بخورد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان افزود: با توجه به تشکیل جبهه مردمی و اجماع اصولگرایان ، پیش بینی می کنیم که موفقیت های چشمگیری در این عرصه داشته باشیم.
سید کریم حسینی افزود: اصولگرایان در گذشته تجربه ناموفقی داشتند. رقابت سیاسی یک سری قواعد و تاکتیک ها دارد و قطعا وقتی جریان رقیب با یک گزینه می آید و در مقابل نیز اجماعی در اردوگاه اصولگرایان مشاهده نشود مشخص است که به شکست می انجامد. اگر اصوگرایان به حرکت جمعی معتقد نباشند و مثل گذشته چند پارگی و تشتت وجود داشته باشد باز منجر به شکست می شود. البته امید بسیار وجود دارد که همگرایی و ظرفیت های موجود در نیروهای جبهه مردمی انقلاب ، سبب اجماع و به تبع آن موفقیت شود.

وی با اشاره به اقدامات جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان در آستانه دو انتخابات ، گفت: قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان ساز و کارهایی مشخص شده و در حال پیگیری است و به صورت مرتب جلسات همگام با سایر استان ها در اهواز و شهرهای مختلف استان جهت ارزیابی تشکیل می شود و طبق یک برنامه منظم و مشخص شده ای حرکت می کنیم . افق ها در رابطه با 29 اردیبهشت کاملا مشخص شده و طبق نقشه راه پیش می رویم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار