اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵


سهام خزلی

 
سالک نوعی بیماری پوستی است که عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند. این بیماری موجب ایجاد زخم های پوستی می شود که معمولا خیلی دیر بهبود می یابند و به درمان های عادی پاسخ نمی دهند.

عمده ترین عوامل ایجاد این بیماری تغیرات اقلیمی و افزایش نخاله های ساختمانی ست. پیک اول این بیماری که نوعی پشه ی خاکی ناقل آن است، ماه های اردیبهشت و خرداد و پیک دوم آن در اواخر پاییز و اوایل زمستان است. البته پیش بینی شده امسال پیک دوم تا اسفند ماه ادامه یابد.

متاسفانه تغییرات اقلیمی چند سال گذشته در خوزستان که خود دلایل فراوانی از جمله کمبود فضای سبز و خشکسالی ناشی ازکمبودریزش نزولات جوی دارد موجب افزایش جمعیت پشه های خاکی و به تبع آن افزایش ابتلا به بیماری سالک است. انباشت نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها هم موجب شیوع بیشتر این بیماری در مناطق یاد شده است . لزوم دفع صحیح زباله ها بر هیچکس پوشیده نیست و این خود مستلزم رشد فرهنگ رعایت زمان مناسب برای بیرون گذاشتن زباله ها از منازل توسط شهروندان است. متاسفانه در گوشه و کنار شهر و در کوچه پس کوچه های مناطق مختلف انباشته شدن نخاله های ساختمانی یا ناشی از بی توجهی مالکین  ساختمان هاست یا دفع ناکارامد ماشین های حمل نخاله های ساختمانی .

به هر حال علت هر چه باشد این امر مستلزم یک تصمیم گیری جدی و تجدید نظر اساسی دست اندرکاران ساخت و ساز است. شهروندان هم باید نسبت به تخلیه زباله در نزدیکی محل زندگی خود حساس باشند و در صورت مشاهده مانداب و تالاب حتما موضوع را به شهرداری اطلاع دهند


برچسب ها: سهام خزلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار