اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
پنجمین بسته انتخاباتی شوشان / مشاور استاندار خوزستان از کاندیداتوری انصراف داد / آخرین اخبار از تایید صلاحیت ها / گفت و گو های مجازی پدیده انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم/ قبادیان : اصلاح طلبان خوزستان برای شورا لیست ندهند
آخرین جلسه بررسی صلاحیت داوطلبین شورای شهر با حضور فرماندار اهواز و دیگر اعضای هیات اجرایی برگزار شد. فردا پنج شنبه ، نتایج بررسی...

شوشان: ایران در حال گذر است. گذر از تبلیغات سنتی به تبلیغات مدرن. تبلیغاتی که به پیشرفت تکنولوژی در هم تنیده ، مجازی شده و هر روز بر عمق و گستره ی آن افزوده می شود. گرچه در انتخابات مجلس دهم نیز تبلیغات مجازی گونه رونق یافته بود اما امروز صفحات موبایل، چون تابلوهایی رنگارنگ، پا را فراتر نهاده اند و به تریبونی برای سخنرانی و مناظره های انتخاباتی نیز بدل گشته اند، و همانند فیلمی که در دوری تُند به نمایش گذاشته شده است، بی محابا ذهن کاربران را آکنده از اخبار ریز و درشت انتخاباتی می کنند و با قدرتی شگرف، فضای سیاسی- انتخاباتی را به تسخیر خود درآورده اند. شنیده های شوشان از اخبار این روزهای انتخابات را در بسته خبری پنجم بخوانید:

هر چند امروز چهارشنبه آخرین جلسه هیات اجرایی اهواز برگزار شد اما این هیات اجرایی در این چند روز بی حاشیه نبود. سه نفر از اعضا از جمله ابراهیم عچرش دو روز پیش استعفا داده بودند که البته پذیرفته نشد. دلایل این استعفا بزودی منتشر می شود.

طبق شنیده های شوشان از روند تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر اهواز ، برخی از اعضای شورای فعلی اهواز ، به دلایل مختلف تایید صلاحیت نشده اند. همچنین شنیده شده داریوش ممبینی مشاور استاندار با وجود شایعات بسیار ، در هیات اجرایی اهواز تایید صلاحیت شده است. 

مسرور مشاور استاندار خوزستان که برای انتخابات شورای شهر اهواز ثبت نام کرده بود امروز رسما انصراف خود را اعلام کرد. 

  آخرین جلسه بررسی صلاحیت داوطلبین شورای شهر با حضور فرماندار اهواز و دیگر اعضای هیات اجرایی برگزار شد. فردا پنج شنبه ، نتایج بررسی صلاحیت ها به هیات نظارت بر انتخابات اعلام می شود.

  رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان در گفتگو با شوشان در رابطه با اعلام کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برنامه ها و نظرات اصلاح طلبان تغییری حاصل نخواهد شد و اصلاح طلبان کار خودشان را انجام می دهند. فرقی هم نمی کند که بقایی یا احمدی نژاد در صحنه باشند. البته تاریخ مصرف این آقایان گذشته و در جامعه جایگاهی برای مطرح شدن ندارند. حضور احمدی نژاد باعث می شود تا آرای خاموش و خاکستری مجاب شوند که پای صندوق رای بیایند و در صحنه باشند. بنابرین ما از آمدن احمدی نژاد استقبال می کنیم. انتظار بود که احمدی نژاد از رهبری تبعیت کند و با احتیاط عمل نماید ولی با ثبت نام خود نشان داد که آنها فقط در عرصه شعار از رهبری حمایت می کنند و وقتی پای عمل باشد تبعیتی صورت نمی گیرد.

دکتر برات قبادیان در گفتگو با شوشان با اشاره به کاندیداتوری مقتدایی استاندار سابق خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مقطعی اختلافات درون خانوادگی منجر به این شد که تصمیم گرفته شود تا مقتدایی در مدیریت ارشد استان نماند. باید دلخوری مقتدایی از دولت را پذیرفت و از طریق منطق باب گفتگو را باز کرد. وی از اصلاح طلبان باسابقه و اهل منطق است و معتقدم اگر از این طریق با مقتدایی صحبت شود در انتخابات ریاست جمهوری به نفع روحانی کنار خواهد کشید.

طبیشی دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان با بیان اینکه جریان اصلاحات با ائتلاف های ایجاد شده در شورای شهر اهواز آسیب می بیند ، گفت: انشقاق در اصلاح طلبان سبب آسیب به کل جریان اصلاحات در استان می شود.

دکتر یدالله مهرعلی زاده مشاور استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره با انتخابات شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه وقتی با اسامی بسیاری از این کاندیداها مواجه می شویم فقط باید به حال وقت ما شهروندان و توهمی که این افراد را فرا گرفته باید گریست! از طرفی فقدان احزاب توانا برای شناسایی نخبگان شهری و چند پاره گی احزاب و تشکل های سیاسی موجب می شود نخبگان نتوانند روی پایه های رای ثابتی برای ورود به انتخابت حساب باز کنند. هر گاه شایسته سالاری را کنار گذاشته و به جای آن بر طبل قومیت کوبیده ایم نتیجه ای حاصل نشده است

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان برای انتخابات شورای شهر اهواز جلستات متعددی به منظور اراده لیست انتخاباتی برگزار کرده اند. به زودی لیست انتخاباتی جبهه نیروهای مردمی در شهرهای مختلف استان رسانه ای خواهد شد.

طبق شنیده های شوشان ٬ در کنار مطرح شدن حجت الاسلام فیاضی برای ریاست ستاد دکتر روحانی در خوزستان ٬ اخیرا گزینه ی دیگری نیز برای ریاست ستاد مطرح شده است/ عبدالله کعبی نماینده سابق آبادان و عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند  به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به اصلاح طلبان مرکزنشین ٬ اتفاق نظر اصلاح طلبان و بخشی از اصولگرایان استان و همچنین ارتباط مناسب با دولت و فروزنده به واسطه منطقه آزاد ٬ به عنوان یکی از گزینه های جدی ریاست ستاد مطرح شده است . به گزارش شوشان ٬ در عین حال جادری استاندار هرمزگان و رییس ستاد دکتر روحانی در سال ۹۲ ٬ در حال رایزنی برای انتصاب دکتر حیصمی به عنوان رییس ستاد روحانی در استان است. علی عماد نیز به دلایلی از جمله تاثیر مثبت در سبد آرا روحانی در شمال خوزستان ٬ به عنوان گزینه دیگر مطرح شده است. تا چند روز آینده ریاست ستاد دکتر روحانی در استان تعیین تکلیف خواهد شد.

دكتر ايرج نظري عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي جامعه پزشكي استان خوزستان، سه شنبه ٢٢ فرورين ماه بعنوان رئيس ستاد انتخاباتي جامعه پزشكي استان خوزستان دكتر حسن روحاني منصوب شد/ وی عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز است و به مدت سه سال نیز معاونت درمان این دانشگاه را در دولت تدبیر و امید برعهده داشت.

  اولین گفتگوی مجازی اصلاح طلبان به همت جمعی از جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان در گروهی تلگرامی «اصلاح طلبان حامی روحانی» و با مشارکت دکتر قمیشی رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شکل گرفت. قمیشی در این گفت و گو از مقتدایی ، استاندار سابق خوزستان خواست از رقابت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری کناره گیری کند.

در حالی که اصلاح طلبان خوزستان در تلاش هستند تا برای ارائه لیست در انتخابات شورای شهر به اجماع برسند ، برات قبادیان ارائه چنین لیستی را دامن زدن به اختلافات قومی می داند. وی طی گفت و گو با شوشان بیان کرد: ارائه یک لیست 13 نفره که مورد اجماع همه اصلاح طلبان و اقوام باشد از بین این تعداد کاندیدای اصلاح طلب میسر نیست و موجب اختلافات قومی و تشدید اختلافات درونی می شود و این در حالی است که برخی اصلاح طلبان اظهار نظرهای قبادیان را یک نظر شخصی می دانند و معتقدند وی نباید در این امر دخالت کند.

بانوان حامی روحانی در خوزستان پیشتاز فعالیت های ستادی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. طبق شنیده های شوشان اتاق فکر و ساختارهای تشکیلاتی ستاد مردمی بانوان حامی روحانی با هدف جذب حداکثری بانوان برای فعالیت در این ستاد، ایجاد شده است و بر اساس فراخوان های همکاری که صادر کرده ، در حال عضو گیری می باشد.

در حالی که طبق اخبار رسمی، هنوز مسئولین ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در هیچ یک از مراکز استانها منصوب نشده اند، رایزنی ها بین گروه های اصلاح طلب برای معرفی اشخاص و افراد به اوج رسیده است.

  ئیس ستاد انتخابات استان خوزستان از بهبود وضعیت استان خوزستان در ستاد انتخابات کشور خبر داد. حسین زاده گفت: در جلسه ای که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور و استان ها در تهران برگزار شد، گزارشی از وضعیت استان ها ارائه شد که در این زمینه استان خوزستان نسبت به دوره های گذشته در سطح بالاتری قرار گرفته است.

«هشتک 30 میلیون رای به روحانی» در فضای مجازی منتشر شده است. علی رغم تلاش مخالفان دولت برای سیاهمایی عملکرد دولت یازدهم ، طرفداران روحانی شبکه های مجازی را به تسخیر خود در آورده اند و فضای حمایتی گسترده ای در راستای کمک به روحانی ایجاد شده است.

شورای مرکزی فراکسیون امید ارائه لیست برای حضور این فراکسیون در انتخابات شوراها را به بعد از تایید صلاحیت های داوطلبان موکول کرده است. 

تنها در چهار شهر خوزستان انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود. حبیب فضل اله پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اعلام این خبر، اظهار نظرهای انتخاباتی در فضاهای مجازی را صرفا یک گمانه زنی توصیف کرد.

مشاور خوزستانی وزارت راه و شهرسازی در دومین گفتگوی مجازی اصلاح طلبان خوزستان گفت: شوراها در این چند دوره نقش نظارتی خود را ایفا نکرده اند و درگیر جدال های سیاسی یا تخلفات مالی شده اند علی اعطا که در انتخابات مجلس دهم به نفع لیست امید اهواز انصراف داد، اضافه کرد: این مشکل زمانی ایجاد می شود که گروه های سیاسی فقط به خاطر کسب قدرت به این انتخابات وارد شوند.

  انتشار حاشیه های تصویری اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور، بازتاب های رسانه ای زیادی را در پی داشت .خبرگاران و عکاسان حاضر در محل، این تصاویر را در سطح وسیع منتشر کرده اند.

  هم اندیشان « آرمان شهر » کمپینی را به همین نام تشکیل داده اند و در کانال تلگرامی خود شهروندان را ترغیب می کنند که در انتخابات شورای پنجم به متخصصین رای دهند و در همین راستا چهاردهمین جلسه هم انديشي تحليل و بررسي شرايط پنجمين دوره شورای اسلامي شهر اهواز را پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه برگزار می کنند.

کانال تلگرامی «بانوان و دختران اهوازی حامی جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی » نیز اعلام موجودیت کرد. مطالبی که تاکنون در این کانال منتشر شده، در راستای انتقاد از دولت یازدهم است.

مقتدایی کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم با انتقاد از رسانه ملی خواستار ممانعت دستگاه نظارت بر محتوای برنامه های رسانه ملی از تخریب و تحقیر افراد و جمعیت ها از تریبون آن رسانه شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار