اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
 قاسم امیری

دبیر حزب اعتدال و توسعه شهرستان ماهشهر
و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در سال ۹۲ شهرستان ماهشهر

ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات به عنوان یک نامزد مانند شوکی بود که حتی برخی سیاسیون آگاه به شخصیت وی را در بهت فرو برد. غیر قابل پیش بینی بودن تصمیمات احمدی نژاد مهمترین شاخصه وجودی ایشان می باشد که بر مبنای همین عامل ۸ سال بی ثباتی را به اقتصاد و سیاست ایران تحمیل کرد. البته حمایت های بی دریغ رسانه ای و غیر رسانه ای باعث شده بود که احمدی نژاد کنترل بخش زیادی از افکار عمومی را بدست بگیرد و با بازی متناوب در دو میدان "مسائل اقتصادی مردم" و "نقش اپوزیسیون حاکمیت" نقل محافل و تریبون آزاد "تاکسی میتینگ ها "بشود.

هر دونقش را هم بصورت کاذب ایفا می کرد. برنامه های اقتصادی ایشان نظیر یارانه ها و سهام عدالت،ایجاد بازارهای کاذب و ...در راستای همان نقش های سیاسی بود. که سردرگمی برای حامیان و پشتیبانان خود نیز بوجود آورده بود. پشتیبانانی که به سابقه چند دهه فعالیت خود بر سر احمدی نژاد چوب حراج زدند. اصولگرایانی که در این دوره دنبال راهکاری می گردند که از شر او خلاص شوند تا شاید به اتحاد نیم بندی تا روز ۲۹ اردیبهشت برسند.

هرچند تحلیل های سیاسی این روزها که از هر دو اردوگاه اصولگرایان از یک سو،و اصلاح طلبان و اعتدالیون از سوی دیگر شنیده می شود نشان می دهد که احمدی نژاد همه چیز را باخته است و تمام شده است و نمی تواند کاری بکند(اغلب با نگاه امید به شورای نگهبان!!)اما در ته کلام همه تحلیل ها نوعی ترس و دلهره،دیده می شود که نکند قرار است اتفاقی بیفتد.و همین دلهره و تشویش به احمدی نژاد و حلقه دور او نوعی امید و بهتر است بگوییم توهم می دهد که  آنها را همچنان بر ریل نگه می دارد.

دستی که هر روز به سمت جیب می رفت تا اسامی مفسدین را بیرون بیاورد امروزه تهدید به توزیع سی دی هایی می کند که به عنوان یک اهرم برای تایید صلاحیت خود و دوستانش بکار می گیرد. آن دستان پر از خالی هیچ تغییری نکرده اند و شاید احمدی نژاد آخرین نفس های سیاسی خود را در جمهوری اسلامی می کشد.

البته احمدی نژاد نشان داده است که از هوش و ذکاوت سیاسی بدی برخوردار نیست.در همین ماجرای ورود به انتخابات هر چند با بسته شدن برخی راهها،متوسل به بیان مطالبی شد که در افکار عمومی دروغ بودن آنها محرز شده است اما دلایلی که آورده است کاملا قابل تامل است:

" -ممکن است پزشک شش ماه پیش گفته باشد آب نخورید،اما الان گفته باشد که آب بخورید.
- رهبری برای جلوگیری از دوقطبی شدن به من توصیه نمودند که  شرکت نکنم.حالا که دوقطبی شد .من می آیم تا از این وضعیت خارج شویم و سه قطبی شود.
- من برای حمایت از بقایی آمده ام ."

در صورت رد شدن احمدی نژاد ،این پتانسیل برای همیشه در ایشان باقی می ماند و همواره ادعا می کند که من پایگاه مردمی دارم.

 شاید بهترین وضعیت برای اصلاح طلبان و اعتدالیون،آرزوی تایید صلاحیت آقای احمدی نژاد و ماندن ایشان در عرصه رقابت باشد.

امید که  شورای نگهبان ایشان را تایید کند(اگر قانون اجازه می دهد)تا مردم یک بار برای همیشه تکلیف خود را با اندیشه ایشان و منتسبان به وی روشن کنند.

احمدی نژاد را تایید کنید تا نظام در محکمه مردم پاکسازی شود و  سره از ناسره تشخیص داده شود.
احمدی نژاد را رد صلاحیت نکنید تا ظلمی که به مظلومین روا داشته یادآوری شود.
احمدی نژاد را رد صلاحیت نکنید که خیلی ها منتظرش هستند.میلیونها نفر آدم شناسنامه بدست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار