اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
رییس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به انتقادات نسبت به روند شیوه عملکرد مدیریت بحران خوزستان در بحران بهمن‌ماه گفت: اینکه افرادی می‌گویند در بحران اخیر خوزستان شاهد بحران در مدیریت بحران بودیم، محبت آن ها را می رساند اما واقعیت این است که 80 درصد بحث گرد و غبار در اختیار کشور ما نیست و ناشی از خارج از ایران است.

اسماعیل نجار امروز (24 فروردین ماه) در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم پرداخت خسارت سیل‌های دو سال گذشته در خوزستان اظهار کرد: رقم اعتباری خسارات این حوادث که برآورد و به دولت منعکس شده است. متاسفانه بسیاری از استان‌های کشور به علت وقوع سیل درگیر خسارات سنگینی شدند و پرداخت این خسارات با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: امیدواریم پرداخت خسارت این حوادث را یکی پس از دیگری انجام دهیم. اخیرا هم در استان خراسان رضوی شاهد وقوع زلزله و تقریبا در بسیاری از نقاط کشور شاهد وقوع سیل بودیم و حدود 30 استان کشور درگیر این حوادث شده بودند.

رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: هم‌زمان با وقوع سیل در 29 استان کشور، در خوزستان پدیده گرد و غبار هم داشتیم. متاسفانه در کشور حوادث و مسایل بسیاری داریم که به نوبت در حال پیگیری آن‌ها هستیم، اما در بحث سیل سال گذشته خوزستان نهایتا در مدت 15 روز، برآورد خسارات را به دولت منعکس کردیم.

نجار عنوان کرد: سازمان مدیریت بحران موظف است خسارات حوادث غیرمترقبه در کشور را با استفاده از گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی استان در قالب دستورالعمل‌هایی که دارد، برآورد و به دولت منعکس کند. هیچ حادثه‌ای در کشور وجود ندارد که پس از 15 روز از وقوع آن حادثه، سازمان مدیریت بحران برآورد اعتباری آن را به دولت منعکس نکرده باشد، اما فرآیند تامین اعتبار در دولت انجام می‌شود و درباره اولویت‌های دولت هم من نباید پاسخ بدهم.

وی در پاسخ به انتقادات نسبت به روند شیوه عملکرد مدیریت بحران خوزستان در بحران‌های بهمن ماه بیان کرد: اینکه افرادی می‌گویند در بحران اخیر خوزستان شاهد بحران در مدیریت بحران بودیم، محبت آن‌ها را می‌رساند اما واقعیت این است که 80 درصد بحث گرد و غبار در اختیار کشور ما نیست و ناشی از خارج از ایران است. در بحث بحران اخیر خوزستان تا حدی اقدام و پیگیری کردیم اما بالاخره برخی ضوابط و شرایط وجود دارد که ما آن‌ها را در اختیار نداریم.

رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به عذرخواهی استاندار خوزستان از بحران اخیر استان و ناهماهنگی در بحث مدیریت بحران تصریح کرد: ما هم عذرخواهی می‌کنیم؛ هر مشکلی که برای مردم پیش بیاید، وظیفه داریم عذرخواهی کنیم. مردم صبور، شکیب و همراه ما هستند و به هر حال وظیفه داریم که بابت چنین مسایلی عذرخواهی کنیم اما این مساله به این معنا نیست که در بحث مدیریت بحران‌های اخیر خوزستان هیچ اقدامی انجام نشد و هیچ تلاشی صورت نگرفت.

برچسب ها: گرد و غبار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار