اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
شوشان: چهاردهمین جلسه هم انديشي تحليل و بررسي شرايط پنجمين دوره شورای اسلامي شهر اهواز به همت گروه آرمانشهر با حضور مردم و کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با هدف ارائه راهکارهای ملموس و انتخاب اصلح در شورای شهر در مجتمع آراد برگزار شد.

دبیر جلسات آرمانشهر در خصوص اهداف برگزاری سلسله جلسات گروه آرمانشهر گفت: اهداف اولیه تشکیل آرمانشهر دغدغه مشترک دوستانمان است که به نوعی بر مدیرت شهری اهواز طی ادوار گذشته انتقاد داشتند. بنابرین بر آن شدیم تا نگرش مردم به انتخابات را تغییر دهیم. یکی از اهداف اصلی که آرمانشهر دنبال می کند بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است، زیرا اعتقاد داریم اگر مشارکت بالا برود به نوعی انتخاب اصلح انتخاب خواهد افتاد. مخصوصا بعد از انتخابات دوره چهارم شورا که با حضور 27 درصدی مردم برگزار شد.

قائدی اضافه کرد: قبل از شروع پروسه ثبت نام شاخص های یک کاندیدای اصلح را با توجه به تعهد و تخصص بررسی و گزینش کردیم. بر طبق همین شاخص ها از یک سری افراد که رزومه مشخصی داشتند و از تعهد و تخصص لازم برخوردار بودند خواستیم تا در انتخابات ثبت نام کنند ولی نتوانستیم نظر آنها را جلب کنیم. نگرانی این افراد از این بابت بود که چون اعتماد مردم پایین رفته است رای آوری سخت شده است، همچنین در صورت پیروزی در انتخابات ممکن است نتوانیم از عهده برطرف کردن همه مشکلات برآییم.

دبیر جلسات آرمانشهر ادامه داد: بعد از آنکه نتوانستیم افراد مورد نظر را مجاب به ثبت نام در انتخابات کنیم جلسات هم اندیشی را با حضور شهروندان و کاندیدای ثبت نامی برگزار کردیم تا کاندیداها بتوانند در حضور شهروندان برنامه های خود را ارائه دهند. اگر آرمانشهر به این نتیجه رسید که در انتخابات پیش رو لیست دهد این سلسله جلسات کمک می کند تا کاندیدای که شاخص های مورد نظر گروه را دارد شناسایی شوند.

قائدی یکی دیگر از اهداف برگزاری جلسات آرمانشهری را شفاف سازی دانست و افزود: اکثر کاندیداها در فضای مجازی رزومه ها و برنامه های خود را ارائه می دهند و معلوم نمی شود که چه کسی این صفحه ها را اداره می کند. حضور کاندیداها در چنین جلساتی باعث می شود تا آنان به صورت عملی توانایی های خود را در معرض قضاوت شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: آرمانشهر کاندیدای مشخصی ندارد و دنبال کاندیدای اصلح با شعار فراقومیتی و فراجناحی است. در واقع آرمانشهر دنبال آن است تا بر اساس کمیسیون های تخصصی شورا در کاندیدای ثبت نامی افراد را مورد شناسایی قرار دهد. افرادی که علاوه بر شاخص های مد نظر آرمانشهر سلامت نفس داشته باشند. اگر در پایان سلسله نشست ها که تا روز انتخابات ادامه دارد به این نتیجه رسیدیم که باید لیست انتخاباتی دهیم برنامه های گروه را در اختیار آنها خواهیم گذاشت. از این لیست احتمالی هیچ خواسته فردی در صورت پیروزی وجود ندارد تنها مطالبات عام را پیگیری خواهیم کرد.

 

 



















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار