اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
پنجمین گفتگوی مجازی اصلاح طلبان خوزستان با حضور عبدالله سلامی رییس حزب اتحاد ملت منطقه خوزستان
رقابت های قومی رقابت های اختصاصی هستند و مدل خوبی برای رقابت نیستد اما رقابت های سیاسی می توانند فراگیری بیشتری داشته باشند...



شوشان: پنجمین گفتگوی مجازی اصلاح طلبان به همت جمعی از جوانان اصلاح طلب خوزستان در گروه تلگرامی برگزار شد. در این گفتگوی مجازی عبدالله سلامی رییس حزب اتحاد ملت منطقه خوزستان در رابطه با انتخابات شورای شهر اهواز ،  وضعیت شوراهای شهر در چهار دوره گذشته ، وظایف شورا و شهرداری ها ، ورود احزاب و جریانات سیاسی به انتخابات و ... مطالبی را مطرح کرد که در ادامه می آید: 

به گزارش شوشان ، عبدالله سلامی با بیان اینکه انتخابات این دوره با انتخابات دورهای قبل تفاوت ماهوی خواهد داشت ، گفت: وضعیت چهره شهر به لحاظ عمومی نشان می دهد که ادوار گذشته ی شوراهای شهر و انتخاب شهرداران در دو دهه اخیر موفقیت آمیز نبوده است و لذا این بار باید در رابطه با انتخاب اعضای شورای شهر دقت شود و مردم در جریان اینکه بتوانند به یک انتخاب خوب و آگاهانه برسند قرار بگیرند. پیش بینی می شود که انتخابات پنجمین دوره شورای اهواز می تواند نقطه عطفی نسبت به ادوار گذشته باشد.

وی افزود: چهره عمومی خدمات شهری نشان می دهد که نه تنها شورای گذشته بلکه شوراهای سابق هم نتوانسته اند موفق عمل کنند در نتیجه باید نسبت به هر آنچه طی شده تجدیدنظرکرد. در انتخاب اعضای شورا و در انتخاب شهرداران باید تجدید نظری صورت گیرد.
رییس حزب اتحاد ملت منطقه خوزستان ادامه داد: در شورای آینده آن حفره ها و خلاهایی که در شوراهای سابق وجود داشت باید رفع شود ؛ خلع مدیریت و انضباط کاری باید برطرف شود. به لحاظ تخصصی هم می توان با مشاورین کارشناس نقایص را رفع نمود. چیزی که در رابطه با مدیریت شورای شهر مربوط می شود باید در شورای شهر کاملا رعایت شود و بتوانند وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهند.

عبدالله سلامی افزود: وظیفه عمده شورای شهر طبق شرح وظایف این است که در انتخاب یک شهردار کاردان موفق عمل نماید. شهر آباد معادل شورای شهر موفق و شهردار کاردان است که هنوز به چنین آرزو و وضع اجرایی نرسیده ایم.

وی گفت: بدون شک اعضای شورا باید دارای تخصص های متنوع مربوط به عمران و خدمات شهری باشد. این نقیضه و ضرورت را می شود با وجود مشاوران حل کرد. چیزی که خیلی مهم است مدیریت شوراهای شهر است . شوراهای شهر بایستی مدیریت خوبی ارائه دهد و آنگاه طبق برنامه انتخاب شهردار را به خوبی انجام دهند.  نظارت و مدیریت یکی از وظایف مهم شوراهای شهر است که باید نهادینه شود.

رییس حزب اتحاد ملت منطقه خوزستان با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قطعا باید در انتخابات شوراها لیست دهد ، گفت:  شورای سیاستگذاری مجموعه تشکّل های سیاسی اصلاح طلب است و اصلاح طلبان در هر قالب و شکل بایستی در تمام رقابت های انتخاباتی شرکت کنند . فلسفه وجودی شورای سیاستگذاری رقابت در انتخابات است و شورای سیاستگذاری قطعا باید لیست دهد و نگذارد رقیب برنده انتخابات شود.

وی با اشاره به دستگیری های اخیر گفت: بدون شک دستگیری ها و تخلفات اخیر ، بر روی افکار عمومی و اعتماد مردم تاثیر منفی می گذارد . برای جبران تخلفات بایستی نوید دهیم که شورا و شهردار آینده این خلایی که می تواند تخلف را در شورا و شهری ایجاد کند رفع کند. باید ساز و کاری ایجاد شود تا مردم اطمینان کنند که تخلفی شکل نمی گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معتقدم بایستی به ترکیب نسلی ، معدل سنی و جنسیتی شورا توجه کافی شود. باید ظرفیت بانوان را در شورا بالا برد و به جوانان برای ورود به شورا فرصت داد.  معتقدم از پیشکسوتان نیز نبایستی غفلت شود. تجارب این عده افراد در شورای شهر می تواند کارساز باشد. 

وی افزود: انتخابات معمولا جایگاه رقابت است و هر کسی با هر گرایش سیاسی و صنفی می تواند وارد شود. این رقابت باید تنوعی داشته باشد. افکار عمومی باید در انتخاب خود دقت کنند که چه نوع انتخابی به سودشان تمام می شود. رقابت های سیاسی رقابت های مدرنی است اما رقابت های قومی مادون رقابت های سیاسی است. رقابت های قومی رقابت های اختصاصی هستند و مدل خوبی برای رقابت نیستد اما رقابت های سیاسی می توانند فراگیری بیشتری داشته باشند. به رقابت سیاسی اعتقاد دارم و مردم را باید به این جهت سوق داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار