اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در گفتگو با شوشان:
تفاهم نامه ساخت ده پلاتو نمایشی که پیش از این به تایید وزیر ارشاد رسیده بود توسط استاندار خوزستان امضا شد.
شوشان: رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به جلسه  اخیر هم اندیشی هنرمندان با استاندار خوزستان گفت: در این نشست ، تفاهم نامه ساخت ده پلاتو نمایشی که پیش از این به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود ، توسط استاندار خوزستان امضا شد.

محمد یاقوت پور افزود: تفاهم نامه ساخت ده پلاتو نمایشی نشان دهنده نگاه ویژه مسئولین استان از جمله استاندار به مقولات فرهنگی و هنری استان بالاخص تئاتر دارد. امید است با استمرار این دیدارها و حمایت ها فرهنگ و هنر استان متعالی تر از پیش گردد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در ادامه گفت: تئاتر استان این کامل هنر امروزین که نقش و رنگ ونور و صوت و بازی و فرم و موسیقی و طرح و قلم را یکجا در خود دارد این روزها و پس از انتخاب هیات رییسه جدید انجمن هنرهای نمایشی خوزستان حال و روز خوبی در خوزستان دارد.

محمد یاقوت پور افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان با حدود سی دفتر فعال در شهرهای مختلف و با بیش از بیست هزار عضو فعال  می تواند به عنوان پویاترین و پرکثرت ترین انجمن هنری استان تاثیر گزارترین انجمن در مسابل فرهنگی و هنری استان دربالندگی فرهگی استان نیز  باشد.

 وی گفت: در سال گذشته انجمن استان بر برگزاری دوازده دوره ورک شاپ فوق تخصصی با حضور اساتید مرکز و در یک مورد نیز استادی از کشور کانادا  و برگزاری بیش از ده جشنواره و رخداد ملی و استانی سال موفقی را پشت سرگذاشت. 

یاقوت پور در ادامه با ذکر این مطلب که در بستر مدیریتی انجمن استان با اعتمادی که به مدیریت خانم های هنرمند در این دوره صورت گرفت گفت : هم اکنون چهار رییس انجمن چهار شهرستان استان از میان حدود سی رییس دفتر شهرستانی زیر مجموعه انجمن استان از خانم های هنرمند انتخاب شده اند که خوشبختانه کارنامه خوبی در این روزها با فعالیت خود برجای گذاشته اند.
 
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با ذکر این مطلب که برای به صحنه بردن  و تولید یک نمایش  با حدود بیست نفر عوامل اجرایی و حدود سه ماه تمرین مستمر روزی سه ساعت بیش از پنج هزار نفر ساعت کار صورت می گیرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارجحیت تولید کالای فرهنگی فاخر برکالای صنعتی خواستار توجه بیشتر به مقوله فرهنگ و هنر استان شد.

 یاقوت با اشاره به نشست هنرمندان با استاندار گفت: در این نشست سه خواسته از استاندار و متولیان فرهنگی مطرح شد که هر سه مورد به موافقت استاندار رسید. 

وی گفت: در این نشست خواستار عقد تفاهم نامه حمایت مالی انجمن استان با استانداری در راستای شعار سال تئاتر خوزستان که آموزش ، تولید و تبادل اجرایی  توسط انجمن هنرهای نمایشی  استان نامگذاری شده است ، شدیک که این مورد موافقت استاندار قرار گرفت و به امضای وی رسید.

 رییس انجمن هنرهای نمایشی استان گگفت: همچنین خواستار قرار دادن مشوق هایی به صنایع و شرکت هایی شدیم که همانند تیم داری در ورزش خواستار گروه داری از میان پنجاه گروه ثبت شده نمایشی استان از سوی مرکز هنرهای نمایشی شدیم که این نیز مورد نیز با حسن نظر استاندار مورد تایید قرار گرفت. 

وی افزود : خواسته ی سومی که مطرح شد تخصیص نیم درصد درآمدهای شهرداری به مسایل فرهنگی و هنری از جمله تئاتر در شهرستانها و درخواست حمایت ویژه از برنامه ای که پیرامون تاتر استان  و معرفی تولیدات و توانمندیهای تئاتر استان بود که مقرر شد با همکاری صدا و سیمای استان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تحت عنوان  تماشاخانه  بصورت هفتگی تولید و به روی آنتن برود شد. 





































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار