اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
افتتاح اولین کافه کتاب خرمشهر
دیروز بیست و نهم فروردین ماه آیین افتتاح کافه کتاب خرمشهر با حضور جمعی از مسولین علاقمندان و فعالان فرهنگی خرمشهر در یکی از رستورانهای سطح شهر برگزار شد.کافه کتاب حرکتی فرهنگی ست که قرار است تحولی نو در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی خرمشهر ایجاد کند.
شوشان : دیروز بیست و نهم فروردین ماه آیین افتتاح کافه کتاب خرمشهر با حضور جمعی از مسئولین علاقمندان و فعالان فرهنگی خرمشهر در یکی از رستورانهای سطح شهر برگزار شد.کافه کتاب حرکتی فرهنگی ست که قرار است تحولی نو در راستای ارتقای فرهنگ کتاب  و کتابخوانی خرمشهر ایجاد کند.




فاطمه پوراکرمی بانی این کافه در ایین افتتاح این کافه ابتدا از تمامی همراهان و حامیان کافه تشکر کرد سپس افزود موسسه ی افق اندیشه اروند با ثبت رسمی در منطقه آزاد اروند عامل اصلی این حرکت است و قرار است بزودی در تمام رستورانهای شهر ادامه پیدا کند.
 وی افزود کافه کتاب خرمشهر با شعار (هرشهروند یک کتاب ) کار خود را اغاز کرده وامیدوار است بزودی بتواند جشن گلریزان کتاب را در خرمشهر اجرا کند. 
پوراکرمی ضمن تشریح برنامه های جانبی کافه کتاب برای کودکان و اجرای مسابقات شعر و نقاشی از اختصاص روزهای یکشنبه کافه کتاب به بانوان گفت و همچنین تلاش کافه کتاب را در راستای برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و فیلم با حضور افراد شاخص و آگاه و مرتبط با موضوعات آن آثار معرفی کرد.



    همایون قنواتی ریاست اداره ارشاد منطقه آزاد اروند ضمن حضور در این مراسم و تشکر از بانیان آن گفت سال گذشته شهر نیشابور بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بود که مسئولان شهر طرحهای جالبی برای این امر پیاده کرده بودند ، امیدوارم  بتوانیم بزودی خرمشهر را پایتخت کتاب ایران بدانیم . 
قنواتی ضمنا از برگزاری دوره های ویژه ی مربیان کودکان توسط  نویسندگان کتابهای کودک و نوجوان  در منطقه آزاد اروند از 12 تا 15 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود پارسال شهرستان رامهرمز با تشکیل 70 حلقه ی کتابخوانی بعنوان یکی از پایلوتهای طرح کتابخوانی در کشور شناخته شده بود و این نوید را داد که خرمشهر بزودی در این طرح قرار بگیرد .
در قسمتی دیگر از برنامه رضا مردانی رییس  اداره ارشاد خرمشهر نیز ضمن تشکر از این حرکت فرهنگی اظهار داشت اداره فرهنگ و ارشاد خرمشهر همچون چند ماه گذشته پشتیبان این حرکت فرهنگی خواهد بود و آنچه درتوان دارد برای تداوم آن بکار خواهد بست . وی همچنین از اهدای پنجاه جلد کتاب به کافه توسط آقای رحیم محمدی ریاست کتابخانه های خرمشهر  خبرداد.

پس از آن تعدادی از حاضرین مراسم کتابهای اهدایی خود را به مجموعه تقدیم کردند و برخی هم  قول اهدای کتاب به این مجموعه  دادند .  جادارد از مهندس باقری مالک رستوران و مجموعه بزرگ آقا برای حمایت از این طرح فرهنگی و اولین  میزبانی کافه کتاب در خرمشهر هم یادی شود . آیین افتتاح کافه کتاب در میان جمعی از علاقمندان کتاب ، فعلان فرهنگی و هنری ، اصحاب رسانه و مسئولین فرهنگی در همان روز پایان یافت .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار