اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان از ثبت‌نام 2 میلیون و 500 هزار خوزستانی جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان خبر داد.

ناصر ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: از 2 میلیون 500 هزار نفری که برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ثبت‌نام کرده‌اند، حدود یک میلیون و 850 هزار نفر به مراکز مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم ثبت‌نام برای تشکیل پرونده سلام الکترونیکی گفت: تقریبا همه روستاییان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای تشکیل پرونده سلامت الکترونیک اقدام کرده‌اند و بیشتر افرادی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، اهوازی هستند.

ضیغمی با بیان این‌که حدود 80 درصد جمعیت خوزستان برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: دانشگاه جندی شاپور اهواز باید حدود 3 میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: رکن مهم در تشکیل پرونده سلامت، مراجعه مردم به پایگاه‌های سلامت و دریافت این خدمت است و از همه افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند تقاضا می‌شود به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت به محل سکونت خود مراجعه کرده و به طور رایگان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات نوین سلامت افزود: در جامه ما دریافت خدمات سلامت و بهداشت در بخش کودکان و مادران، جا افتاده است ولی باید این روند در غالب تمام برنامه‌ها پیشرفت داشته باشد؛ مخصوصا افرادی که بالای 30 سال سن دارند حتما باید برای خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی مراجعه کنند تا خطر بیماری در 10 سال آینده برای آنها سنجیده شود.

ضیغمی توضیح داد: در بحث بیماری‌های قلبی و عروقی در صورت مشارکت مراجعه‌کنندگان می‌توانیم کمک خوبی داشته باشیم؛ البته باید تغییر سبک زندگی داشته باشند و با رژیم غذایی سالم، تحرک فیزیکی، ترک دخانیات و الکل همکاری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار