اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: نرخ بیکاری در استان افزایش یافته و هم اکنون ۳۰۰هزار دانش آموخته جویای کار در استان وجود دارد.

علی بحرینی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر با جمعیتی ۳۰۰ هزار نفری جویای کار مواجه هستیم که بخش عمده آنها دانش‌آموختگان جویای کار هستند. چرا باید با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در خوزستان، سال گذشته نرخ بیکاری نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد؟

وی افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته مقام معظم رهبری بحران اقتصادی را پیش‌بینی می‌کردند طی سال های اخیر تأکیدات بسیاری در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی داشتند و حتی این دغدغه های ایشان را می توان در نامگذاری سال های مزین به اقتصاد مشاهد کرد.

بحرینی مقدم تصریح کرد: مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کردند که برنامه‌ریزی دقیق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال داشته باشند. تکالیف قانونی کلان در سطح کشور تعیین و به استان ها ابلاغ می‌شود شاید در برخی استان‌ها که ظرفیت محدودی دارند این ابلاغیه‌ها کارگشا باشد.

وی با اشاره به بی‌نظیر بودن خوزستان گفت: از لحاظ فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و عملیاتی به امر اشتغال ورود کنیم.

بحرینی مقدم اظهار کرد: با تصویب مصوبات و تخصیص اعتبار مشکلی حل نمی‌شود. غیبت مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نشان می‌دهد که نتوانستیم حساسیت لازم را در استان ایجاد کنیم این در حالی است که اشتغال باید اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار