اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
 رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان با انتقاد از رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در استان گفت: رایزنی برای تایید صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب شوراها در حال انجام است.

مهدی قمشی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس برآوردی که انجام دادیم، گزینه های اصلی اصلاح طلبان در این دوره شورای شهرهای استان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان رد صلاحیت شده اند.

وی با انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت تصریح کرد: بسیاری از اصلاح طلبانی که در هیات نظارت ردصلاحیت شده اند، به دلیل عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت شده اند این در حالیست که خدمات این افراد برای نظام ثابت شده است و این افراد از رزمندگان دوران دفاع مقدس و انقلابی بوده اند.

قمشی تاکید کرد: همه داوطلبان رد صلاحیت شده اصلاح طلبان به این رای هیات نظارت اعتراض کرده اند و شورای سیاست گذاری نیز گروه هایی برای مذاکره با نمایندگان مجلس آماده کرده است.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب نگرانی هایی را در خوزستان به وجود آورده است، اظهار کرد: پیش از این قرار بود شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان فهرستی از گزینه های خود را معرفی کند اما با رد صلاحیت گسترده این داوطلبان، هنوز تصمیم نهایی برای ورود به انتخابات شورای شهر اتخاذ نشده است و منتظر اعلام نظر درباره اعتراضات هستیم و امیدواریم هیات نظارت در آراء خود تجدیدنظر کند.

به گفته وی نه تنها در اهواز نامزدهای چهره های شاخص اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند بلکه در برخی شهرهای دیگر نیز اخباری که به دست آورده ایم نشان دهنده رد صلاحیت اصلاح طلبان است.

بر اساس این گزارش، اعتراضات نسبت به ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان در شورای شهرهای خوزستان همچنان ادامه دارد.

105 نفر از داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند که53 نفر از آنها در بررسی های هیات اجرایی تایید شده بودند.

اعتراض داوطلبان نسبت به رای هیات نظارت در هیات عالی نظارت بررسی می شود که اعضای آن جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس، هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس و هاشم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس هستند.

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت برگزار می شود.

751 نفر برای شورای شهر اهواز نام نویسی کردند که از این تعداد 635نفر در هیات نظارت انتخابات شورای شهر اهواز تایید صلاحیت شدند. همچنین 52 نفر در هیات اجرایی و 53 نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند و 11نفر انصراف دادند.

16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب شده اند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار