اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: خطوط ریلی راه‌آهن جنوب به طور کامل نوسازی شده و فقط یک بلوک به طول 11 کیلومتر نوسازی نشده که در حدفاصل ایستگاه کارون - میان دشت واقع است.

 عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر حمل و نقل ریلی در محور جنوب به شکل بسیار ایمن و با کیفیت مطلوب صورت می‌گیرد.

وی افزود: خطوط ریلی راه‌آهن جنوب به طور کامل نوسازی شده و فقط یک بلوک به طول 11 کیلومتر نوسازی نشده که در حدفاصل ایستگاه کارون به میان دشت قرار دارد.

درویش زاده با اشاره به نوسازی این بلوک 11 کیلومتری، تصریح کرد: مقدمات نوسازی این بلوک 11 کیلومتری فراهم شده و ریل آن در اختیار ما قرار گرفته است؛ به‌زودی کار بازسازی این بلوک نیز آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ناوگان داخلی خوزستان کاملا نوسازی شده و ناوگان ریلی بیرون استان هم وضعیت مطلوبی دارد.

درویش زاده با اشاره به برنامه راه‌آهن جنوب برای افزایش سرعت سیر قطارهای محور جنوب عنوان کرد: برنامه اصلی ما در سال جاری رساندن سرعت تمام قطارها به 160 کیلومتر است.

وی با اشاره به حرکت قطارهای برون استانی، بیان کرد: از مجموع 6 قطاری که در محورهای برون استانی سیر می‌کنند، سه قطار به تهران و یک قطار هم از محدوده اندیمشک به سمت تهران می‌رود و 2 قطار هم به سمت مشهد داریم.

درویش زاده با بیان این‌که از مجموع این قطارها تنها یک قطار فوق‌العاده داریم که وضعیت چندان مطلوبی ندارد، تأکید کرد: البته سن این قطار از سن قطارهای خطوط دیگر بیشتر نیست، اما با توجه به آب و هوای گرم خوزستان از مسئولان درخواست داشتیم که این قطار هرچه زودتر نوسازی شود.

وی ادامه داد:یک رام از این قطار تهویه‌دار شده که در فصل تابستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ البته از مسئولان راه‌آهن در خواست کردیم که آن را ارتقا دهند و از واگن‌های مناسب‌تری استفاده شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به نوسازی کامل ناوگان ریلی راه‌آهن جنوب و ایمن بودن آن یادآورشد: نوسازی ناوگان ریلی درون استان به طور کامل انجام شده و 11 سالن دو طبقه کاملا نو و 6 دیزل زیمنس نو به ارزش 1200 میلیارد ریال به راه‌آهن جنوب تحویل داده شده است.

برچسب ها: قطارهای جنوب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار