اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
سرپرست فرمانداری اهواز تاکید کرد: برخورد با سوءاستفاده از امکانات دولتی در انتخابات
استفاده از امکانات دولتی در انتخابات جرم است و در صورت مشاهده این مساله با مدیران برخورد می کنم.
 سرپرست فرمانداری اهواز با تاکید بر بی طرفی مدیران دستگاه ها در انتخابات، گفت: با مدیرانی که از امکانات دولتی استفاده می کنند، برخورد می شود.

نبی الله خون میرزایی یکشنبه در شورای اداری شهرستان اهواز، انتخابات را یکی از دستاوردهای مهم نظام و سرمایه ای با ارزش توصیف کرد و افزود: در اجرای انتخابات فرمانداری نقش هماهنگ کننده و مدیریت کننده، شورای نگهبان وظیفه نظارتی و سایر دستگاه ها نیز بر اساس قانون متعهد به همکاری در اجرای انتخابات هستند.

وی اضافه کرد: اگر چه ما نماینده دولت مستقر هستیم اما کارمندان دولت به هیچ وجه حق استفاده از امکانات و ظرفیت دولتی و وقت اداری به سود یا زیان نامزدها را ندارند.

خون میرزایی لزوم بی طرفی و عدم جانبداری از سوی مدیران دولتی را از ضرورت ها و تکالیف مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: استفاده از امکانات دولتی در انتخابات جرم است و در صورت مشاهده این مساله با مدیران برخورد می کنم.

به گفته وی، برخی از مدیران دستگاه ها استفاده از امکانات دولتی در انتخابات را به نفع دولت می دانند، در حالیکه این تصور اشتباه است و این اقدام را در راستای کمک به دولت نمی دانیم بلکه برخلاف مصالح دولت و جرم است.

وی بر لزوم تشدید مراقبت ها حفاظتی و حراستی دستگاه ها تا پایان انتخابات تاکید کرد و افزود: پرداختن به مساله انتخابات نباید باعث بی توجهی به مسائل حفاظتی در دستگاه ها شود و در این مدت باقیمانده تا انتخابات نباید زمینه نفوذ مخالفان و معاندان نظام و حتی کسانی که با برخی نامزدها و یا قومیت های خاص مشکلاتی دارند، فراهم شود.

خون میرزایی همچنین درباره پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در این دوره از انتخابات تعداد زیادی داوطلب شده اند که این مساله یکی از مزایا به شمار می رود و مردم گزینه های متعددی پیش رو خواهند داشت.

وی از دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری اهواز، شرکت آب و فاضلاب و برق اهواز نیز خواست که در این مدت تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان بکارگیرند.
سرپرست فرمانداری اهواز در ادامه با تاکید بر اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در سال 96 گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان اهواز باید سهم و تعهد خود را نسبت به حوزه کاری خود انجام دهند، این در حالیست که می بینیم اهواز در بسیاری شاخص ها بدترین وضعیت را در استان دارد.

وی افزود: این شهرستان در زمینه آب و فاضلاب، برق، جاده و دسترسی به فضاهای آموزشی از شاخص های استانی نیز عقب تر است و برخی روستاهای این شهرستان نه تنها نسبت به شهر بلکه نسبت به شاخص روستایی در استان نیز کمتر از متوسط هستند.

مدیران متخلف به دادگاه می روند

لطیف حیایی اهوازی رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی در زمان باقیمانده تا انتخابات، از برنامه های تنش زا و تحریک آمیز که باعث نارضایتی شهروندان می شود، خودداری کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز افزود: قطع خدمات و اقامه دعوا علیه یکدیگر نیز در این مدت نباید از سوی دستگاه ها انجام شود. حیائی اهوازی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات، خواستار همکاری همه دستگاه ها آنها شد و افزود: با توجه به حجم کار و بر اساس قانون همه دستگاه ها مکلف به انجام تعهدات خود در این زمینه هستند.

عبدالحمید فخاری مقدم مسئول کمیته پشتیبانی انتخابات شهرستان اهواز نیز در این نشست همکاری دستگاه ها در اجرای انتخابات را یک تعهد قانونی دانست و گفت: مدیرانی که به وظایف خود در اجرای انتخابات عمل نمی کنند به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

بخشدار غیزانیه نیز در این نشست با بیان اینکه تعدادی از مدارس جدید الاحداث در این بخش فاقد انشعاب برق هستند گفت: با توجه به شرایط دشوار تحصیلی برای دانش آموزان و گرمای هوا همچنین با توجه به برگزاری انتخابات در این مدارس، لازم است که اداره برق برای برقراری برق این مدارس همکاری کند.

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار