اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
عزیزاله شهبازی ؛
آبادان _ شوشان ؛ فرماندار ویژه آبادان با تشریح اقدامات دولت یازدهم در این شهرستان گفت:طرح مطالعاتی و اجرای فاز توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رفع محرومیت منطقه است
به گزارش ایرنا ؛ عزیز الله شهبازی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه‌های شهرستان افزود: اجرایی شدن طرح فاز2 پالایشگاه آبادان از اقدامات دولت یازدهم در راستای تثبیت و افزایش تولید فرآوردهای نفتی است که می‌تواند علاوه بر بی‌نیازی کشور به واردات بنزین نقش مهمی در رفع مشکل بیکاری منطقه ایفا کند.

وی به ایجاد هشت هزار فرصت شغلی با اجرایی شدن فاز توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان اشاره کرد و اظهار داشت:هم‌اکنون تجهیزات موردنیاز این طرح از خارج کشور خریداری شده و با انتقال آن به کشور ساخت فاز 2 پالایشگاه وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

**80 درصد جمعیت شهرستان آبادان گازرسانی شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنانش فعال شدن طرح گازرسانی به شهرستان آبادان در سه منطقه شهری و روستایی در دولت یازدهم را یادآور شد و بیان داشت:25 هزار انشعاب جدید گاز شهری در شهرستان آبادان ظرفیت‌سازی شد.

وی گفت:با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌های آبادان به خصوص در روستاها فاقد سند مالکیت است، با هماهنگی و تصویب شورای تامین شهرستان آبادان نیز انشعاب گاز واگذار شد که باعث شد بسیاری از خانه‌های آبادان گازدار شوند.

*** تحول در بخش سلامت آبادان و آغاز تکمیل بیمارستان اروندکنار

شهبازی گفت:در بخش بهداشت و سلامت کار تکمیل و بازسازی بیمارستان نیمه‌تمام اروندکنار بعد از 30 سال وقفه در دولت تدبیر و امید آغاز شد و بر اساس برنامه، این طرح نیمه نخست سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بازسازی و نوسازی دو بیمارستان شهید بهشتی و طالقانی آبادان اشاره کرد و بیان داشت:عملیات ساخت بیمارستان جدید طالقانی نیز در دست اقدام است.

فرماندار ویژه آبادان گفت:در دولت تدبیر و امید ساخت دو بیمارستان جدید تامین اجتماعی و نفت نیز در دستور کار قرار گرفت و روند تکمیل دو بیمارستان قابل قبول است.

*** فعال شدن مزارع پروش میگو در سایت میگوی چوئیده

وی به از سرگیری فعالیت در سایت پرورش میگو چوئبده آبادان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت:در فاز نخست، 19 مزرعه با 244 هکتار زمین فعال شد.

شهبازی عنوان کرد:طی دو سال گذشته با حمایت دولت 32 مزرعه در این سایت مشغول به مدار فعالیت بازگشت که علاوه بر ایجاد شغل برای 550 نفر در حدود یک هزار و 350 تن میگو از این مزارع برداشت شد.

*** نوسازی و بهسازی 2هزار هکتار نخلستان‌های آبادان

شهبازی همچنین، اجرایی شدن طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان را اقدام ماندگار در بخش کشاورزی توصیف کرد و بیان داشت:2 دو هزار هکتار از زمین‌ها و نخلستان‌های شهرستان آبادان در قالب این طرح نوسازی و بهسازی شد.

وی اظهار داشت:عملیات اجرایی احیا و نوسازی 24 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان نیز در حال اجرا است که با تکمیل آنها علاوه بر فراهم شدن زمینه برای میانه کاری در نخلستان‌های برداشت محصول خرما نیز افزایش می‌یابد.

** فعال شدن 34 واحد صنعتی راکد

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به وجود 72 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل قبل از آغاز به کار دولت یازدهم در آبادان اشاره کرد و گفت:با تلاش صورت گرفته 34 واحد صنعتی راکد دوباره به چرخه تولید بازگشت که برای 752 نفر نیز به‌صورت مستقیم در شهرک صنعتی آبادان شغل ایجاد شد.

وی گفت:در دولت دهم سهم آبادان در ایجاد اشتغال، حدود هشت هزار نفر بود که 91درصد آن محقق شد در حالی که در دولت یازدهم سهم آبادان برای ایجاد اشتغال هشت هزار و 384 نفر بود که برای هشت هزار و 995 نفر شغل ایجاد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از خانه‌های مهر بدون عضو در این شهر خبر داد و گفت:یک هزار و 415 واحد مسکن مهر فاقد عضو بودند که با تلاش صورت گرفته بخشی از آن‌ها به افراد واجد شرایط واگذار شد.

وی تعداد خانه مهرآبادان را 6 هزار و 142 واحد اعلام کرد و بیان داشت:انشعاب گاز، آب و برق این واحدها تامین و مدرسه و مسجد نیز در محل احداث شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار