اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
حسین ساقی

گذر آرام و همیشه جاریِ رود کارون از کنار شهر گتوند از کم نظیر ترین منابع طبیعی و خدادادی این شهر است که از هزاران سال پیش منشأ برکت و زنده ماندن منطقه گتوند بوده است. لیکن یکی از مسائلی که همه زمانها در رابطه بین این رود و این شهر مطرح بوده است ، مسئله نحوه استفاده مفیدتر و مثمرتر از این منبع ذاتی و الهی به نفع شهر بوده است.

برای نمونه در زمانهای قدیم تر ، آسیاب های آبی و در دوران حال با سد سازی بر روی این رود ، قصد استفاده بهینه از این منبع طبیعی از برنامه های مردم و دولت ها بوده است.

البته فهم اینکه چه میزان دولتها برای تامین این خواسته ها و آمالِ مردم توانسته اند مفید عمل کنند  و شرایط را به نفع مردم و شهر تغییر دهند نیز به تلاش چندانی نیاز ندارد و اشاره به موضوع سد گتوند که قرار بود منشأ خیر و مولد اشتغال و بهره وری بیشتر برای شهر و مناطق پایین دست شود کافی خواهد بود.

با اینحال و با حضور اینچنین مسئله بزرگی که باعث اختلال در زندگی مردمان این منطقه شده است ، پرداختن به اموری که بتواند تقلیل دهنده درد این بی برنامگی ها و نابسامانی ها برای این مردم باشد باید در نوک پیکان اهداف و برنامه های دولت و مسئولین مملکتی و استانی قرار گیرد.‌
باری اینک و با توجه به نیاز ها و همچنین تغییر شرایط کسب و کارها در سطح ملی و بین المللی نیاز دارد تا با توجه به وجود این منابع ذی قیمتِ موجود در منطقه ، قدم به سمت مشاغل و صنایعی با استهلاکات کمتر و بهره وری بیشتر نهاد و توسعه پایدار به معنای واقعی را سرلوحه تمام کارها و برنامه ها قرار داد.

در این مسیر توسعه صنعت گردشگری با توجه به وجود زمینه های گسترش آن در استان و خاصا شهر گتوند از اولویت های مدیران شهری و استانی می تواند باشد.

لذا امروز و همزمان با این رکود و کساد بی سابقه ای که در شهر گتوند وجود دارد و همچنین با مهیا بودن استعداد احداث پارک های آبی و تفرج گاه ها و پارک های متعدد در جوار این رود زلال ، به راحتی می توان محلی امن و بکر و کم نظیر برای حضور گردشگران استانی و ملی و حتی بین المللی را بوجود آورد که در پی آن هم شاهد رونق کسب و کارها و پویایی در شهر گتوند و منطقه باشیم و هم بتوان با اقدام و عملی نیک ، اَعمال نا میمون گذشته را سامان داد و موجب رضایتمندی مردم منطقه شد.


برچسب ها: حسین ساقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار