اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
در دولت یازدهم انجام شد
شوشان: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ۲۵ درصدی حجم قطعات یدکی تولید داخل این شرکت، طی دولت یازدهم خبر داد و گفت: میزان استفاده از قطعات یدکی ساخته شده از سوی سازندگان داخلی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ابتدای امسال ۸۰ درصد بوده است.

 بیژن عالیپور رویکرد وزارت نفت در دولت یازدهم را ایجاد دانش فنی دانست و بیان کرد: درگذشته اکثر تجهیزات تخصصی داخلی با روش مهندسی معکوس تولید می شد، اما امروز توجه اصلی بر ایجاد دانش فنی ساخت تجهیزات است.

وی، پروژه ساخت ۱۰ گروه کالایی اولویت دار صنعت نفت را نمونه خوبی از تلاش وزیر نفت برای ایجاد دانش فنی ذکر کرد و گفت: وزیر نفت با ابلاغ مصوبه ۱۰ گروه کالایی به سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت اطمینان قطعی داد که حمایت خواهند شد.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: ۴ گروه از ۱۰ سرفصل کالایی اولویت دار صنعت نفت جهت تولید داخل، به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب واگذار شده و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است. هم اکنون شرکت‌هایی برای همکاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ساخت این ۴ گروه کالایی مشخص شده‌اند و در زمینه ساخت این کالاها نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجهیزات بومی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی در گذشته بسیار کم بوده است و خوشبختانه در دولت یازدهم به این امر سرعت بخشیده شد؛ به گونه ای که میزان استفاده از قطعات یدکی ساخته شده از سوی سازندگان داخلی از رقم ۵۵ درصد در ابتدای دولت، به ۸۰ درصد در ابتدای سال ۹۶ رسیده است و ۴۱ درصد این قطعات یدکی نیز در استان خوزستان تولید شده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه از سازندگان داخلی خواست که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برای بالابردن سطح کیفیت و تنوع محصولات تولیدی خود تلاش کنند و به آنان اطمینان داد که مناطق نفتخیز جنوب از سازندگان تجهیزات تخصصی صنعت نفت حمایت خواهد کرد.


به گزارش شرکت ملی نفت ایران، عالیپور بیان کرد: هم اکنون یک شرکت خصوصی توانسته است برای شرکت نفت و گاز مارون توربینی تولید کند که تاکنون ۱۰ هزار ساعت با موفقیت کار کرده است. امیدواریم سایر تولید کنندگان داخلی نیز برای ساخت انواع توربین و کمپرسور تلاش کنند و این تلاش‌ها به تولید انبوه منجر شود تا بتوانیم نیاز خود را از سازندگان بومی تامین کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت رابطه صنعت نفت و دانشگاه، اظهار کرد: در دولت یازدهم، برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در وزارت نفت قراردادهایی با دانشگاه‌های داخلی بسته شد و دانشگاه های داخلی ترغیب شدند تا به سمت همکاری با دانشگاه‎های خارجی و بین المللی شدن حرکت کنند. در این راستا در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز با ۶ دانشگاه داخلی قرارداد همکاری امضا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار