اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست با احزاب و فعالان سیاسی خوزستان: شور و نشاط انتخاباتی در فضای حقیقی و خیابان ها نمود پیدا کند / فقط یک درصد از سخنرانی ها لغو شدند / در دولت یازدهم ۱۲ هزار مراسم سیاسی و سخنرانی برگزار شد
انتخابات عرصه ای است که هم برای مردم و هم برای حاکمیت یک رابطه برد برد است چون مردم با مشارکت در انتخابات نقش خود را در مدیریت ایفا کرده و برد می‌کنند.
شوشان: مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست با احزاب و فعالان سیاسی استان خوزستان با اشاره به اثرات حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات عرصه ای است که هم برای مردم و هم برای حاکمیت یک رابطه برد برد است چون مردم با مشارکت در انتخابات نقش خود را در مدیریت ایفا کرده و برد می‌کنند. 

وی افزود: ایام انتخابات برای نهادهای مدنی، احزاب و رسانه‌ها باید پر جنب و جوش باشد . ایام انتخابات بهار احزاب است چون نهادهای مدنی نقش پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت را ایفا می‌کنند. 

رضازاده با تاکید بر پرشور شدن فضای حقیقی انتخابات، گفت: این نشست با دستور کار نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری برگزار شده و به هیچ عنوان له یا علیه جریان یا کاندیدای خاصی حرکت نمی کنیم . بحث ما صرفاً این است که فضای انتخاباتی فضای حقیقی شور و نشاط لازم را ندارد ولی فضای مجازی گرم است و می‌خواهیم شور و نشاط سیاسی را در فضای حقیقی و به کف خیابان‌ها بیاوریم و در جامعه خود را نمایان کند.

وی ادامه داد: پاکدستی مجریان انتخابات این است که به همه سلایق، جریان‌ها و احزاب انتخابات نگاه یکسان داشته ایم چرا که مشارکت حداکثری مردم برای ارتقای قدرت نظام های سیاسی از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران لازم است. برای مشارکت حداکثری نظام و رهبری مثل هر نظام دیگری تأکید دارند. از طرف یک عده مخالفان نظام برای عدم حضور تبلیغ می شود و از طرفی نیز مردم حضور خوبی پیدا می کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که پژوهش ها نشان از حضور حداکثری مردم در انتخابات می دهند، عنوان کرد: در این انتخابات دغدغه مشارکت کم مردم را نداریم و به عنوان یک کارشناس می گویم که پژوهش ها نشان از فضای پرشور تر انتخاباتی در روزهای آتی و حضور حداکثری انتخاباتی می دهد چون میانگین حضور مردم در انتخابات های پس از انقلاب اسلامی ۶۶.۷ درصد  و میزان مشارکت در انتخابات شورای شهر، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد بوده است. پیش بینی می شود ۴۰ میلیون نفر در انتخابات سال جاری شرکت کنند و حضور ۷۰ درصدی را به ثبت برسانند . از این نظر در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی وضعیت بهتر و قابل قبول تری داریم.

رضازاده در پاسخ به احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات آتی گفت: به لحاظ رقابتی دو جریان سیاسی اصلی کشور کاندیدهای خود را در انتخابات دارند و به میدان آمدند لذا قهر معنا نخواهد داشت. در سال گذشته هنگامی که اکثر کاندیداهای یک حزب خاص رد صلاحیت شدند، از کاندیداهای رقیب گزینش کردند و قهری هم اتفاق نیفتاد چون درک مردم از شرایط بین المللی و منطقه ای باعث حضور پرشور مردم در انتخابات خواهد شد. از سوی دیگر همزمانی انتخابات ملی با انتخابات محلی رد هر چه پرشور تر برگزار شدن انتخابات تاثیر زیادی دارد.

وی تصریح کرد: رشد آگاهی ها و بلوغ فکری مردم میزان مشارکت را به ویژه در فضای مجازی که ابزاری برای ارتقای آگاهی های مردم است بالا برده است لذا دغدغه ما این نیست که مشارکت بالاتر از استانداردها و حد انتظار باشد چون این اتفاق می افتد ولی یک سری تهدیدها داریم که ممکن است مانع حضور برخی از مردم در انتخابات شود که از آن جمله می توان به سیاه نمایی هایی که منجر به نارضایتی می شود و درگیری بین مسئولین و کاندیدها اشاره کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به برخی تهدیدات در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: این که اعلام می کنند رئیس جمهور دو دوره ای است و حضور ما تاثیری ندارد، یا نام شخص خاصی از صندوق قرائت می شود هم از سیاه نمایی هایی ست که می توان از آن به عنوان تهدید نام برد.  رهبر معظم انقلاب خطاب به مجریان انتخابات بر 4 رکن انتخابات امن، سالم، رقابتی و حضور حداکثری تاکید کرد و همه تلاش ما هم فراهم آوردن فضایی است که این چهار رکن در آن تحقق یابد.

وی یادآور شد: دولت روحانی وقتی روی کار آمد اعلام کرد که می خواهیم از همه ظرفیت های کشور، از همه نیروهای انسانی و مدیران کشور استفاده کنم. اکنون می بینیم که بخش قابل توجهی از مدیران دولت روحانی جزو مدیران حامی دولت نیستند ولی دولت به آن ها اعتماد کرده و آن ها نیز کار می کنند و در این میان مردم هستند که باید قضاوت کنند. دولت یازدهم همواره به دنبال آرامش بوده و مثل دولت قبل به یک باره همه را برکنار نکرده و البته هزینه هایی هم برای این آرامش داده که از جمله می توان به اعتراضات حامیان دولت اشاره کرد. دولت همواره در چارچوب کلی نظام بیشترین تلاش ها را کرده و تا جای ممکن پیگیر امور بوده است.  

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه رئیس جمهوری برای دفاع از آزادی ها و حقوق مردم تلاش های زیادی کرده، افزود: در این دولت 12 هزار مراسم و سخنرانی برگزار شده که یک هزار و 400 مورد از آنها در محیط های دانشجویی بوده و سعی شده که فضا برای همه سلایق سیاسی فراهم باشد، که البته یک درصد از مراسم سخنرانی ها با وجود داشتن مجوز لغو شده است.
 
رضا زاده افزود: وزیر کشور هم بر اساس همین رویکرد دولت عمل کرده و چارچوب سیاست های رئیس جمهور و نظام را مدنظر داشته و همیشه دفاع از حقوق و آزادی مردم در انتخابات مختلف را بر اساس قانون در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر حضور فضای آزاد فعالیت حزبی در دولت روحانی، بیان کرد: در دولت یازدهم ۱۲ هزار مراسم سیاسی و سخنرانی داشتیم که یک هزار و ۴۰۰ مورد آن مربوط به محیط های دانشگاهی است. فضا برای فعالیت همه احزاب و تشکل های سیاسی فراهم بوده و فقط یک درصد از سخنرانی ها لغو شدند. 

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: اگر در جامعه نشاط سیاسی و اجتماعی نباشد آن جامعه  به بهشت مفسدان اداری تبدیل می شود و هرجا حضور رسانه ها  و فعالیت احزاب کمرنگ بوده، اختلاس، ارتشاع و فساد اقتصادی  و اداری پا گرفته است.

رضا زاده گفت: ۷۰ درصد جرایم کشور اعتیاد و مصرف مواد روان گردان است که در نتیجه نبود نشاط در جامعه رخ می دهد. عدم تامین حقوق و آزادی ها باعث مشکلات و نارضایتی هایی می شود که ممکن است منافع ملی را تهدید کنند. منافع ملی ما در گرو وحدت اقوام، امنیت ملی اقتدار کشور است تا بتوانیم در مقابل تهدیدهای کشوهای دیگر که با قدرت نرم شان سرمایه های اجتماعی ما را تهدید می کنند، مقابله کنیم.




















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار