اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
دکتر مهناز کسمتی: عضو هیات علمی دانشگاه چمران اهواز: حضور حداکثری مردم در انتخابات،نشان از امید به تغییر و اصلاح امور کشور است/ حضور حداکثری زمانی مفهوم پیدا می کند که آرای خاکستری در انتخابات حضور فعال یابند/ رای اولی ها رای خویش را به هر بهایی نفروشید
کسمتی تاکید کرد: روشن است که بی تفاوتی باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود بلکه جامعه را به قهقرا می برد.
 


یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده بالا رفتن سطح آگاهی اقشار مختلف و امید به تغییر و اصلاح امور کشور می باشد.

دکتر مهناز کسمتی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در هر انتخاباتی سه نوع رای وجود دارد اظهار کرد: یک دسته از رای ها مطاعانه، دسته دیگر آگاهانه و دسته سوم معلق و یا همان رای خاکستری می باشد.

وی افزود: دسته اول هیچ توجیه سیاسی و اجتماعی برای رای دادن نمی خواهد، دسته دوم همواره در کسب آگاهی سیاسی و اجتماعی، فعال بوده و انتخابات را فرصتی برای ابراز خواست ها و مطالبات مردمی می دانند و معتقدند که از این رهگذر است که جامعه اصلاح می شود. 

کسمتی ادامه داد: دسته سوم یا رای خاکستری که رای معلق دارند برای رای دادن نیازمند به توجه، انگیزه، امید و هدف روشن هستند و البته بعضی از آنها در اثر بخشی رای مردم در انتخابات تردید دارند در نتیجه به سختی وارد کارزار انتخاباتی می شوند. 

حضور حداکثری زمانی مفهوم پیدا می کند که آرای خاکستری در انتخابات حضور فعال یابند

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حضور حداکثری زمانی مفهوم پیدا می کند که دسته سوم در انتخابات حضور فعال یابند چرا که آنها تعیین کننده نتیجه نهایی هر انتخابی هستند. 

وی بیان کرد: از آنجا که در دسته سوم طیفی از اقشار آسیب پذیر و مرفه هستند برای ایجاد انگیزه و امید در آنها باید اصل آگاهی بخشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه همراه با اهداف و آینده ای روشن مد نظر قرار گیرد.

کسمتی اظهار کرد: البته در کارزارهای انتخاباتی برای برخی کاندیداها فقط کسب رای مهم است بطوریکه برخی کاندیداها با مشی پوپولیستی بجای ارائه برنامه، برای کسب رای بخش آسیب پذیر اقدام به تطمیع آنها نموده و قول های ناشدنی می دهند، باید هم اقشار آسیب پذیر و هم مرفه را با آگاهی بخشی جذب کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: من مطمئن هستم اگر افراد مردد و رای اولی ها اطلاعات کافی را از شرایط حساس کنونی بدست آورده و بدانند که حضور آنها چقدر تعیین کننده است بدون تردید رای می دهند.

وی اضافه کرد: به این افراد پیشنهاد میکنم که به فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی جامعه بنگرند و در نظر بگیرند که با روی کار آمدن کدام نگرش و جناح سیاسی آرامش و رشد اقتصادی در جامعه بوجود آمده است.

بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات جامعه را به قهقرا می برد

کسمتی تاکید کرد: روشن است که بی تفاوتی باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود بلکه جامعه را به قهقرا می برد. 

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: اگر دنبال توسعه، رشد اقتصادی، کاهش تورم، مبارزه با فسادهای اقتصادی، حفظ محیط زیست، آرامش سیاسی و عزت و کرامت در صحنه های جهانی هستید نگرش اصلاح طلبی نشان داده است که می تواند تمامی این موهبت ها را تامین نماید.

رای اولی ها رای خویش را به هر بهایی نفروشید

وی ادامه داد: رای اولی ها آگاه باشید که رای خویش را به هر بهایی نفروشید، این رای می تواند زمینه توسعه پایدار، رشد علمی، تولید و اشتغال، آرامش سیاسی و ارتقای اخلاق انسانی را فراهم آورد.

کسمتی خطاب با رای اولی ها گفت: با توجه به آیه قرآن مجید (که هیچ جامعه ای تغییر نمی کند مگر آنکه مردم آن جامعه تغییر کنند) باید منادی این پیام باشید که ما ازهرگونه جنگ و جدال داخلی و خارجی بیزاریم، از سقوط اخلاق منزجریم، از فساد نهادینه شده متنفریم و می خواهیم در تولید، اخلاق، علم، و پیمودن راه کمال انسانی قوی باشید.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار