اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
روزنامه های امروز از آخرین فرصت تبلیغات در روز آخر انتخابات بهره جسته اند و در حد توان برای نامزد مورد علاقه خود سنگ تمام گذاشته اند. البته باید اذعان کرد که انتخابات شورای شهر به دلیل موضوع انتخابات ریاست جمهوری به نحوی به فراموشی سپرده شده و کمتر بازتابی در روزنامه ها داشته است.

روزنامه های امروز از آخرین فرصت تبلیغات در روز آخر انتخابات بهره جسته اند و در حد توان برای نامزد مورد علاقه خود سنگ تمام گذاشته اند. البته باید اذعان کرد که انتخابات شورای شهر به دلیل موضوع انتخابات ریاست جمهوری به نحوی به فراموشی سپرده شده و کمتر بازتابی در روزنامه ها داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های اصولگرا موضوع حضور مردم تهران در استقبال از رئیسی را در کانون توجه قرار داده و آن را به سونامی تغییر، تعبیر کرده اند.

 

روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «سونامی عظیم مردم تهران در حمایت از سید محرومان» نوشت: «پس از سونامی روز دوشنبه مردم اصفهان در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تهرانی‌ها دیروز با اجتماع 300 هزار نفری در مصلای تهران، حماسه‌ای بی‌نظیر در هواداری از وی آفریدند.به همین خاطر بود که شرکت‌کنندگان شعار «سونامی اصفهان٬ امروز رسید به تهران» را سر دادند.»

 

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان «پوششي 2درصدي كنار رفت» به انصراف جهانگیری واکنش نشان داده است. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «جهانگيري كه بر اساس نظرسنجي‌هاي متعدد در خوش‌بينانه‌ترين حالت توانسته بود، 2 درصد آراي مردمي را به خود جذب كند، عصر ديروز در همايش اصلاح‌طلبان شيراز، كناره‌گيري خود از انتخابات رياست جمهوري را به نفع حسن روحاني اعلام كرد.

وي در حالي انصراف خود از رياست جمهوري را اعلام كرد كه شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان ديروز سه شنبه در نامه‌اي از اسحاق جهانگيري نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خواست به نفع حسن روحاني كناره‌گيري كند. بسياري از فعالان سياسي و رسانه‌اي معتقد بودند، اعلام علني كانديداتوري اسحاق جهانگيري به عنوان پوششي در روز ثبت نام، اعتراف به ناتواني روحاني در دفاع از عملكرد چهارساله خود بوده است. خصوصاً آنكه چندي پيش خبري به نقل از جهانگيري در فضاي رسانه‌اي كشور منتشر شد كه طي آن معاون اول رئيس‌جمهور در نشستي در جمع اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي از عملكرد روحاني در اداره كشور انتقاد كرده بود. هر چند اين خبر بعدها توسط جهانگيري تكذيب شد، اما انفعال روحاني در مواجهه با رقباي انتخاباتي خود، تا حدودي بر اصالت خبر افزود. جهانگيري در آن جلسه گفته بود: روحاني امور اجرايي كشور را نه تنها اداره نمي‌كند، بلكه پيگيري هم نمي‌كند. بخشي از امور را به من و بخشي را به ديگري واگذار كرده است.»

دفاع سرسختانه اصلاح طلب ها از روحانی

 

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «جمعه هواي «تو» را‌ داريم» با اشاره به شعار ٤٠ هزار اهوازي به روحاني: «ما كه هوا نداريم ولي هواتو داريم» نوشت: «هوا ندارند اما هوايش را كه دارند تا ورزشگاه تختي اهواز را در استقبال با شكوهش سراسر بنفش ‌كنند؛ مردماني كه در گرماي ٤٠ درجه‌اي اهواز، لشكري ٤٠ هزار نفره را ساختند و فرياد «هواتو داريم» سر مي‌دادند، تا با همه مشقاتي كه در تمام اين سال‌ها ديدند همزبان با ملت ايران، شعار «به عقب بازنمي‌گرديم» را فرياد بزنند. اهواز ديروز در ميزباني از حسن روحاني سنگ تمام گذاشت؛ براي مردي كه از آن لحظه‌اي كه پشت تريبون قرار گرفت، ديگر تنها كانديداي جريان اعتدال، اصلاحات و اصولگرايان معتدل بود. آن هنگام كه پيام جهانگيري از شيراز به گوش روحاني در اهواز مي‌رسد، او در ستايش معاون اولش، در مدح معرفتش و در ثناي مرامش، مي‌گويد كه «خوب بود كه آمد تا مردم لياقت‌هاي اين سرباز دلير ايران را ببينند».

او اما ديگر ياران خود را نيز فراموش نمي‌كند، نام هاشمي و خاتمي دو يار هميشگي او همچنان بر زبانش جاري مي‌شود تا در ميان تشويق‌هاي مردم خوزستان را سرزمين مجاهدت‌هاي آنان بنامد. حسن روحاني در ميان تشويق‌هاي مردمان خونگرم خوزستان اما، نمي‌تواند بحران ريزگردهاي اين شهر را فراموش كند. »

 

اما روزنامه شرق در گزارشی به یک نظرسنجی اشاره کرده و مدعی شده است که طبق نظرسنجی، روحانی ٥٥,٤٧ درصد و رئیسی ٢٨.٤٦ درصد آراء را به دست آورده اند.

 

علی خرم نیز در یادداشتی در روزنامه ایران با تیتر «تبعات رئیس جمهور نابلد» نوشت: «رئیس جمهور ترامپ پوپولیست که به علت کم تجربگی او هر روز با معضلی روبروست افزوده شدن این اشتباهات استراتژیک راه را برای استیضاح ترامپ در امریکا باز خواهد کرد. البته ناگفته نماند در کشورهای توسعه یافته که قانون ورای مقامات است، اکثر اشتباهات ترامپ توسط سیستم حقوقی و قانونی کشور تصحیح و خنثی می‌شود که جای نگرانی کمتری دارد.

بی مناسبت نیست اکنون که کاندیداهای ریاست جمهوری در کشورمان در حال مبارزه و برتری‌جویی هستند عملکرد دونالد ترامپ برای آنان درس عبرتی باشد. آنان که به پیچیدگی‌های سیاسی روابط بین‌الملل آشنا نیستند و مسائل و قضایا را فقط از زاویه ظاهر ساده آن می‌نگرند و نمی‌توانند از فرصت‌های استثنایی جهان برای استیفای حقوق و منافع کشور استفاده کنند و در نتیجه کشور و مردم را به مهلکه می‌اندازند، باید بر خود بلرزند که بخواهند بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران تکیه زنند زیرا موقعیت ایران در این شرایط دوران ترامپ بسیار خطیر است.ایران که تازه از امواج تحریم‌های بین‌المللی برخاسته، هنوز نیاز به دوران ترمیم و احیا دارد، هنوز بیش از ده نوع تحریم غیر هسته‌ای دیگر که مربوط به دوران اشغال سفارت امریکا، اتهامات حقوق بشری، اتهامات تروریستی و اتهامات موشکی است، ایران را احاطه کرده است.»

طرح از روزنامه شهروند

از سونامی حمایت تهران از رئیسی تا رستاخیز روحانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار