اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
نوشتاری از شهاب زمانی
رقابت دیروز و رفاقت امروز آحاد ملت بزرگ ایران دو روی یک سکه هستند که فقط و فقط در مسیر سربلندی ایران اسلامی...
 

شهاب زمانی
کارشناس ارشد علوم سیاسی

با نگاه به تاریخ پر فراز و نشیب ملت ایران و مخصوصا از جنبش مشروطه به این سو ، شاهد برهه هایی هستیم که ملت ایران مصمم و جدی در درصد اثبات خود به عنوان ملتی فهیم و منحصر بفرد بوده است. انقلاب مشروطه ، نهضت ملی شدن صنعت نفت ،پیروزی انقلاب اسلامی  در بهمن 57 ،حضور موثر و تعیین کننده در 8سال دفاع مقدس ، مقاومت در برابر زیاده خواهی  قدرت های جهانی  و  حضور گسترده در انتخابات  مختلف  ، هریک نمونه هایی از احساس مسئولیتی است که آحاد ملت ایران  از اقشار مختلف از خود نشان داده اند.

بدون شک حماسه حضور ملت فهیم ایران در انتخابات ریاست جمهوری  29  اردیبهشت  96  و در امتداد اقدامات گذشته ، برگ زرین دیگری  از تاریخ افتخارآمیز  ایران زمین است  که مطمئنا در یادها ماندگار و برای آیندگان مثال زدنی خواهد بود. 

آنچه مسلم است ملت ایران در راستای  بیش از یک قرن تلاش و پرداخت هزینه های سنگین  در جهت نهادینه کردن مردم سالاری ، به چنان بلوغ فکری رسیده  که برای ترسیم آینده فرزندان این سرزمین ، با نگاهی دقیق تر به گذشته به دنبال ترسیم اهدافی بلندتر از وعده های عامه پسند و تاریخ گذشته ای بوده  که بیشتر نشانه عدم درک بلوغ فرهنگی و سیاسی ملت بزرگ  ایران است. ملتی که بخوبی درک می کند کشورشان  مورد توطئه و طمع کشورهای رقیب و دشمن است ، ملتی که درک  کرده در مسیر توسعه  نباید زمان را به عنوان عنصری گران بها از دست بدهد. ملتی که تا کنون با مجاهدت  و نثار خون  جوانان دلیرش در طول تاریخ متلاطم و منحصربه فردش ، درحال حرکتی متوازن  ولی پر فراز و نشیب بوده و افق های روشنی را نظاره می کند که دور از دسترس نیست.

هر چند هر رقابتی همیشه برنده و بازنده ای خواهد داشت ؛ ولی بدون شک برنده واقعی این انتخابات ملت فهیم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است که تابلو نفیسی از مردم سالاری را به نظاره جهانیان گذاشته و بازنده آن علاوه بر  کشورهایی که  قادر به رویت سربلندی و اتحاد ملت ایران  متشکل از اقوام و مذاهب مختلف نیستند ،  تمام کسانی خواهند بود که قدرت  این ملت را در خلق حماسه های غیر قابل پیش بینی درک ننموده اند .

با این وجود حضور نزدیک به 42 دومیلیون نفر از آحاد ملت ایران  با تفکرات و سلایق  متفاوت سیاسی و فرهنگی در انتخابات  اخیر ، موید احساس مسئوليت و اوج وظیفه شناسی  آنها نسبت به  افزایش ضریب امنیت ملی و  آینده کشورشان است که می طلبد نظام جمهوری اسلامی ، دولت دوازدهم و شخص دکتر روحانی نیز در رفع دغدغه های همه  ملت ایران (چه کسانی که در انتخابات شرکت نموده و یا ننموده اند) اهتمام ورزند.

نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه نمود آن است که رقابت دیروز و رفاقت امروز آحاد  ملت بزرگ ایران ، دو روی یک سکه هستند که فقط و فقط در مسیر سربلندی ایران اسلامی و خواسته های به حق آنها ، تعریف می شود، تا مسیر پیش روی ملت ایران را در جهت توسعه همه جانبه و پایدار کشور  ، هموار نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار