اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
برگزاری مجمع عمومی انجمن روابط عمومی ایران:
مجمع عمومی عادی نوبت دوم انجمن روابط عمومی ایران عصر روز سه شنبه 2 خرداد 96 در تهران با شرکت 103 عضو و ناظران وزارت کشور برگزار و اعضای جدید هیئت مدیره انجمن انتخاب شدند.
شوشان: مجمع عمومی عادی این انجمن با حضور نماینده اداره کل سیاسی وزارت کشور و طی فرایند های قانونی وفق اساسنامه روز سه شنبه 2 خرداد 96 با حضور 103 نفر از اعضای واجد شرایط در سالن اجتماعات پژوهشکده پولی، بانکی بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست بعد از قرائت گزارش فعالیت های انجمن در دوره هشتم توسط سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس انجمن و گزارش و تراز مالی توسط ابوالقاسم حکیمیان خزانه دار انجمن و گزارش بازرسی انجمن توسط دکتر محمدرضا حقیقی بازرس اصلی این دوره، گزارش ها به تصویب مجمع عمومی قرار گرفت و قسمت دوم جلسه مجمع که بخش مهم و حساس آن بود با ثبت نام 24 نفر نامزد عضویت در هیئت مدیره نهم و 3 نفر نامزد بازرس انجمن با نظارت نماینده وزارت کشور آغاز شد.

در این نشست ابتدا پیش بین نماینده وزارت کشور به تشریح روند برگزاری انتخابات انجمن های صنفی اشاره و عنوان کرد با توجه به اهمیت و جایگاه انجمن روابط عمومی ایران در کشور برای اولین بار تعرفه های رای گیری ممهور به مهر وزارت می باشند و جلسه با شفافیت کامل برگزار خواهد شد. وی از تمام اعضاء برای اظهارنظر و ارائه پیشنهادات و انتقادات خود دعوت و از حاضرین درخواست نمود در صورتی که مشکلی در روند برگزاری جلسه مشاهده نمودند اعلام نمایند تا با بهترین شکل انتخابات برگزار شود.

پیش بین در ادامه انتخاب هیئت رئیسه موقت را برای برگزاری انتخابات، مدیریت کرد و با انجام رای گیری توسط مجمع به صورت قیام و قعود چهار نفر به عنوان هیئت رئیسه موقت انتخاب شدند که در این بین آقای محمد آژینه مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات خوزستان که به اتفاق سایر اعضای انجمن از خوزستان در جلسه حاضر بود به عنوان منشی دوم و دکترامیر عباس تقی پور مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی کشور و عضو هیئت مدیره و نایب رئیس دوره هشتم که در این دوره نامزد هیچ مسئولیتی نبود، ریاست مجمع را عهده دار شد. همچنین 2 نفردیگر از اعضاء به عنوان نایب رئیس و منشی به انتخاب مجمع با رئیس مجمع همکاری کردند.

در ادامه نشست ابتدا هیئت رئیسه موقت برخی از مفاد قانونی مربوز به برگزاری انتخابات را قرائت و پس از آن روند برگزاری انتخابات با سخنرانی نامزدهای این دوره که هر کدام 2 دقیقه فرصت معرفی و ارائه برنامه های خود را داشتند، آغاز شد.

نکته مهم و جالب توجه این دوره حضور 2 نامزد از استان خوزستان در این انتخابات بود که در تاریخ انجمن و ادوار گذشته بی سابقه بود.

در این نشست رضا علیجانی مدیرعامل خانه مطبوعات و مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان و سید فضل الدین موسوی نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان و جنوب کشور و مدیرعامل آموزشگاه سرآمدان ارتباطات ایران نامزد عضویت در هیئت مدیره شدند.

رضاعلیجانی در نطق انتخاباتی خود ضمن معرفی خود، سوابق و مسئولیت هایش در حوزه روابط عمومی و مطبوعات را برشمرد و ایجاد تحول و انجام تغییرات اساسی در انجمن روابط عمومی را با حمایت شرکت های مادر تخصصی خوزستان منجمله شرکت فولاد، شرکت نفت و سایر شرکت های معتبر را از برنامه های آینده خود عنوان نمود.


همچنین سید فضل الدین موسوی با اشاره به اینکه خوزستان خاستگاه شکل گیری روابط عمومی در ایران است، ظرفیت های اثر گذار استان را در سطح بین المللی خواند و افزود آمده ایم تا در انجمن روابط عمومی را با برنامه های اثربخش و کارآمد متحول نموده و خون تازه ای در رگ های آن تزریق نمایم.

وی تشکیل سازمان روابط عمومی، ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در کشور و اثر گذاری در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را از برنامه های خود برای آینده انجمن عنوان و اشاره کرد که برای این برنامه ها حمایت مجمع روابط عمومی های پتروشیمی های ماهشهر، قطب انرژی کشور، شرکت مناطق نفت خیز جنوب، استانداری خوزستان و سایر صنایع استان را همراه خود دارد.

در ادامه پس از ارائه نطق انتخاباتی 24 نامزد ، رای گیری به صورت مخفی 7 نفر به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و 2 نفرعضو علی البدل و یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر به عنوان بازرس علی البدل به شرح زیر انتخاب شدند.

اعضای منتخب اصلی هیئت مدیره به ترتیب آرای به دست آورده ، عبارتند از:

1- دکترمیرزا بابا مطهری نژاد 61 رای

2- دکترمحمد رضا حقیقی 50 رای

3- مهندس مرتضی بهنام 49 رای

4- مهندس سید فضل الدین موسوی 47 رای

5- خانم دکتر لیلا نیرومند 45 رای

6- رضا علیجانی 42 رای

7- سید غلامرضا کاظمی دینان 42 رای

اعضای علی البدل هیئت مدیره : رضا هوشمند و بهنام تقی پور

بازرس اصلی : عبدالحسین پارسا و بازرس علی البدل : مسعود صادقی

نکته قابل توجه در این انتخابات این بود که غیر از مطهری نژاد و کاظمی دینان رئیس سابق انجمن که در دوره های قبل هم در هیئت مدیره بودند، سایر اعضای منتخب جدید هستند. بنا بر این ارکان انجمن در این دوره یعنی نهمین دوره هیئت مدیره با 71% تغییر مواجه شد.

هیئت مدیره منتخب باید از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر به عنوان نایب رئیس و یک نفر به عنوان دبیر و یک نفر به عنوان خزانه دار انتخاب و به وزارت کشور اعلام تا پروانه جدید فعالیت برای انجمن صادر شود.

شایان ذکر است تشکیل انجمن روابط عمومی ایران در سال 1363 به پیشنهاد مرحوم دکتر حمید نطقی مطرح و در اوایل دهه هفتاد با تصویب اساسنامه آن در وزارت کشور تاسیس شد. این تشکل جزو اولین و مهمترین تشکل‏های علمی تخصصی کشور محسوب می‏شودکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی درعرصه روابط عمومی شکل گرفت. 






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار