اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
سه شنبه ٢ خردادماه ١٣٩٦ نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

سه شنبه ٢ خردادماه ١٣٩٦ نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست  برگزار شد.

دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل، اعضاء هیئت علمی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت تلاش ها و حمایت های ویژه از برنامه اعتباربخشی، گفت: یکی از برنامه های مشترک امسال بین مناطق آمایشی، اجرای برنامه اعتبارسنجی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور بود و برحسب معیارهایی مشخص، اقدامات لازم در دانشگاه ما به خوبی انجام شد که بعد از بازرسی های انجام شده، ما یکی از محدود دانشگاه هایی در کشور بودیم که این مدرک را در جشنواره کشوری شهید مطهری دریافت کردیم.

وی در خصوص اجرای طرح تحول آموزش در دانشگاه، بیان داشت: در راستای اجرای طرح تحول آموزش یک سری ماموریت ها به مناطق آمایشی کشور ابلاغ شد که برخی از آنها مشترک و تعدادی دیگر اختصاصی بودند.

رفیعی ادامه داد: بر اساس این برنامه، ٣ ماموریت ویژه به منطقه آمایشی ٤ شامل های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، لرستان، دزفول و دانشکده های علوم پزشکی آبادان، شوشتر و بهبهان واگذار شد.

معاون توسعه آموش دانشگاه اظهار داشت: ماموریت ویژه منطقه ما توسعه علوم مرتبط با سلامت باروری و بیولوژی تولید مثل، تولید علوم مرتبط با سرطان با گرایش سرطان کودکان و توسعه علوم زیست محیطی با تاکید بر آلاینده های محیطی بود، که به بهترین شکل فازهای اولیه و مقدماتی آنها انجام شد که رتبه ای که توسط دانشگاه ما کسب شد، نشان دهنده این است که توانسته ایم نقش اصلی و مدیریت راهبردی خود را در این زمینه به طور کامل ایفاء نمائیم و با هم اندیشی و تلاش جمعی موفقیت های خوبی را کسب کنیم.

وی افزود: امسال درصدد هستیم در یک برنامه مشخص، اعتباربخشی دانشکده ای را در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام دهیم که ان شاء الله به کمک این برنامه می توانیم اشکالات موجود در سیستم آموزشی را شناسایی و با رفع آنها، کیفیت آموزش را ارتقاء بخشیم.

رفیعی با بیان اینکه یکی از ماموریت های آموزشی وزارت بهداشت، فعالیت های آموزشی بین المللی است، تصریح کرد: در این زمینه انتظارات از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور زیاد است که دانشگاه ما می بایست گام های خوبی را نسبت به دانشگاه های علوم پزشکی همتراز خود در این زمینه به زودی بردارد.

معاون توسعه آموزش دانشگاه ادامه داد: وزارت بهداشت درصدد است شاخص تربیت دانشجویان بین المللی را در چند سال آینده به عنوان یکی از شاخص های ارزشیابی دانشگاه ها، محسوب نماید، بنابراین لازم است از هم اکنون جهت ارتقاء دانشگاه در این زمینه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: براساس تقسیم بندی های صورت گرفته در وزارت بهداشت براساس قطب های آمایشی، هر کدام از کشورهای همسایه در یکی از قطب ها جهت برقراری ارتباطات علمی و آموزشی تقسیم بندی شده است که سهم قطب 4 آمایشی، کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس می باشد.

رفیعی اظهار داشت: هرچند که این تقسیم بندی مانعی برای قطب ها و دانشگاه های دیگر جهت آموزش دانشجویان بین المللی نیست ولی تمایل معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر رعایت این دسته بندی ها می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: لازم است در این زمینه با نیازسنجی های لازم، ارتقاء توانمندی های آموزشی، پژوهشی و بسترسازی ها، پتانسیل های لازم جهت مشارکت آموزشی با کشورها و تبادلات علمی و آموزشی مشخص شود و با ارتباط موثر و سازنده با این کشورها و همچنین استفاده از تجربه دانشگاه های دیگر در این زمینه بتوانیم گام های خوبی را در این جهت برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار