اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک سرمایه بزرگ است که هر کس به میزان توانش می‌تواند از این سرمایه استفاده کند، گفت: شخصیت امام(ره) از نظر عاطفی به شهدای قیام 15 خرداد گره خورده بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد ضمن تسلیت و تعزیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد، اظهار کرد: برای نسلی که امام خمینی را دیده‌اند، بحث از امام تنها یک بحث منطقی، عقلانی یا عاطفی نیست؛ بلکه سخن از جمیع این جنبه‌ها است.

وی با ذکر حدیث «هر کس بین خود و خدا را اصلاح کرده باشد، خداوند بین او و مردم را اصلاح می‌کند»، عنوان کرد: ما با دیدن امام خمینی (ره)، ایمان‌مان را به ائمه و پیامبران الهی تجدید کردیم و به بزرگواری آنان پی بردیم؛ امام راحل مصداق عینی این حدیث است و مهمترین جلوه شخصیت امام (ره)، بندگی خدا و رضای الهی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: امام خمینی (ره) یک سرمایه بزرگ است که هر کس به میزان توانش می‌تواند از این سرمایه استفاده کند؛ من برای بهره‌مندی از این سرمایه عظیم٬ مجموعه صحیفه امام(ره) را پیشنهاد می‌کنم.

شفیعی با بیان اینکه صحیفه امام(ره) جلوه مکتوب شخصیت جامع امام خمینی(ره) است، خاطرنشان‌کرد: در واقع در این مجموعه ۲۲ جلدی هر آنچه از شخصیت و بیانات امام(ره) موجود است، گردهم آمده است و در حقیقت فارغ از هر نگاه سیاسی و...، مرور این صحیفه، انسان را به حیرت وا می‌دارد که یک انسان تا چه اندازه می‌تواند رشد کرده و جامع الاطراف باشد.

وی با اشاره به قیام ۱۵خرداد در سال ۴۲، گفت: شخصیت امام خمینی(ره) از نظر عاطفی به شهدای قیام 15 خرداد گره خورده بود و در آخر نیز رحلت ایشان به روز 15 خرداد گره خورد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی اظهار کرد: دوران حیات امام خمینی (ره) و انقلاب بزرگی که امام رهبری کرد فصل زرینی از تاریخ معاصر است.

وی افزود: در مقطعی که جهان به دو نیم لیبرالیسم و سوسیالیسم تقسیم شده بود و هر دو اتفاق نظر داشتند تاریخ مصرف دین تمام شده و دین در معادلات بشری از جایگاهی برخوردار نیست، امام خمینی (ره) در قامت یک رهبر دینی ، ملت بزرگ ایران را در یک حرکت عظیم به صحنه آورد.
 
شفیعی بیان کرد: مقاومت 15 ساله ملت ایران که از خرداد 42 شروع شده بود با استمرار و تداوم در بهمن 57 به پیروزی رسید.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان اضافه کرد: اگر امروز می بینیم آمریکایی ها از جایگاه متکلم وحده بودن و تصمیم گیر مطلق خارج شده اند و یا ملتها به سرنوشت خود حاکم شده و ظلم بدون پاسخ نمی ماند، بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب می شود که مدیون امام راحل است.

وی ادامه داد: باید از ملت ایران تقدیر کنیم چون در همه سختی های این راه، پشت سر امام و رهبر معظم انقلاب ایستاد و ما در حال رسیدن به چهلمین سال پیروزی این انقلاب بزرگ هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: ملت ما با وحدت دشمن شکن خود و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گام های بلند بعدی را بر می دارد و جامعه اسوه ای تشکیل خواهد داد و به الگوی مناسب و کارآمدی در جهان معاصر تبدیل می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار