اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کارگاه آموزشی "ایمنی کار با مواد شیمیایی(MSDS )" با هدف آشنایی با برگه های اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی و نحوه استفاده از آن ها در مواقع ضروری با هماهنگی های انجام شده توسط بریهی سوپروایزر آموزشی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) در این مرکز برگزار شد

کارگاه آموزشی "ایمنی کار با مواد شیمیایی(MSDS )" با هدف آشنایی با برگه های اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی و نحوه استفاده از آن ها در مواقع ضروری با هماهنگی های انجام شده توسط بریهی سوپروایزر آموزشی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) در این مرکز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، در این کارگاه که با حضور 40 نفر از پرسنل خدمات برگزار شد، ولی پور کارشناس ارشد بهداشت حرفه ای بیمارستان اظهارکرد: این کارگاه به منظور آموزش، آشنایی و آگاه سازی پرسنل درباره نحوه استفاده از MSDSها در بیمارستان برگزار شد.

 وی ادامه داد: MSDS مخفف عبارت Material Safety Data Sheets به معنی  "برگه های اطلاعات ایمنی مواد" است؛ همه مواد شیمیایی مورد استفاده دارای برچسب ایمنی هستند که این برچسب حاوی اطلاعاتی از قبیل نام محصول، نام و آدرس سازنده و خطرات احتمالی در کار با آن ماده است اما چنانچه اطلاعات روی برچسب های ایمنی مواد کافی نباشد، برای کسب اطلاعات بیشتر بایستی حتما به برگه های اطلاعات ایمنی مواد(MSDSها) مراجعه شود.

 کارشناس ارشد بهداشت حرفه ای مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: ضرورت دارد کلیه پرسنل با این برگه ها محل نگهداری و نحوه استفاده آن ها آشنایی داشته باشند، بنابراین این برگه ها در اختیار مسئولین بخش ها قرار داده می شود. این فرم ها 16 یا 8 قسمتی هستند که حاوی اطلاعاتی از قبیل نام و فرمول شیمیایی ماده، نحوه انبارداری مواد شیمیایی، خواص فیزیکی و شیمیایی مواد، وسایل حفاظت فردی مورد استفاده هنگام کار با این ماده، خطرات حریق و اشتعال پذیری ماده مورد نظر است.

 ولی پور درباره تفاوت برگه های MSDS و برچسب های ایمنی روی ظروف مواد شیمیایی گفت: MSDSها تا حدود زیادی با برچسب ایمنی روی بسته بندی ماده شیمیای متفاوت است. یک برچسب ایمنی مواردی کلی را در مورد خطرات بالقوه یک محصول یا ماده شیمیایی خاص بیان کند در حالی که MSDS اطلاعات جامع تر و کامل تری را عنوان می کند. به طور کلی می توانیم بگوییم که MSDS بدین منظور تهیه می شود که خطرات یک محصول را بیان کند و به ما بگوید که روش  ایمن کار با آن محصول چگونه است.

 وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت آشنایی با این موارد ضرورت دارد برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت دوره ای در دستور کار قرار بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار