اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از انجام قریب به 14 هزار و 900 عمل جراحی چشم از انواع مختلف در اتاق عمل چشم این بیمارستان در طی دو سال اخیر خبر داد

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از انجام قریب به 14 هزار و 900 عمل جراحی چشم از انواع مختلف در اتاق عمل چشم این بیمارستان در طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر کامبیز معصومی در این باره اظهار کرد: با توجه به این که بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز مرکز ارجاع بیماری های چشمی در استان و منطقه جنوب غرب کشور به شمار می رود، هر ساله پذیرای بیماران بسیاری در این حوزه است.

 وی ادامه داد: اتاق عمل چشم این مرکز سال ها است با تکمیل تجهیزات و کادر مجرب، مجهزترین مرکز چشم پزشکی در استان خوزستان محسوب می شود که علاوه بر استان خوستان، به بیماران استان های همجوار نیز خدمات چشم پزشکی ارائه می دهد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: براساس گزارش های ارائه شده از اتاق عمل چشم بیمارستان، طی دو سال گذشته 14 هزار و 899 مورد عمل جراحی چشم انجام شد که به طور تفکیک می توان به 6 هزار و 969 مورد جراحی چشم در سال 94 و 7 هزار و 930 در سال 95 اشاره کرد.

 معصومی عنوان کرد: تمام جراحی های الکتیو چشمی از جمله، نما فتک، شا اندیون و نیز تمام جراحی های پیوند قرنیه، اعمال جراحی Anerier و Nosterier ، تمام جراحی های شبکیه، جراحی پلاستیک و ترمیمی در بخش اتاق عمل چشم  بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انجام می شود و عمل جراحی کاتاراکت(آب مروارید) بیشترین آمار را از میان این جراحی ها دارد.

وی اظهار کرد: بخش بستری چشم نیز از جمله بخش های بسیار فعال این مرکز محسوب می شود که دارای 46 تخت فعال است. در سال 94 تعداد 7 هزار و 251 نفر در این بخش بستری شدند که میزان ضریب اشغال تخت در آن سال 70 درصد بوده است. در سال 95 تعداد بیماران بستری در این بخش در مقایسه با سال قبل از آن افزایش پیدا کرد به طوری که در سال 95 تعداد 8 هزار و 37 نفر بستری شدند و میزان ضریب اشغال تخت آن نیز به 73 درصد افزایش یافت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: همانطور که ذکر شد یکی از موارد جراحی در اتاق عمل چشم این بیمارستان، عمل پیوند قرنیه است لذا در در بخش بستری پیوند قرنیه نیز دو تخت فعال وجود دارد که در سال 94 تعداد 47 بیمار در این بخش بستری شدند و در سال 955 با وجود همان تعداد تخت فعال برای پیوند قرنیه، تعداد بیماران بستری شده به 533 نفر افزایش پیدا کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار