اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
سریالی که همه را غافلگیر کرد
نمایش خانگی که با کمدی ای مثل «قهوه تلخ» در حد بمب صدا کرده بود، با کمدی های بعدی مثل «ساخت ایران»، «شاهگوش»، «ابله»، یا حتی سریال موزیکال «دندون طلا» روی موج ثابتی حرکت کرد. 
هیچ کدام از اين سريال ها نتوانستند رکورد قهوه ی تلخ را بشکنند. شهرزاد در چنین شرایطی متولد شد؛ یک عاشقانه ی اصیل با تمام نشانه هایی که جایشان در تلویزیون و شبکه ی نمایش خانگی خالی بود.
دل مردم، سال ها بود برای یک عاشقانه ی درجه ی یک لک زده بود و قطعا
حسن فتحی، تنها کارگردانی بود که می توانست این خلأ را پر کند.
جدا از محتوا و قصه ی عاشقانه ی شهرزاد که در درجه ی اول، همه را مشتاق تماشایش کرد، پای چند عنصر جذاب دیگر هم در میان بود. 
ترکیب خوب بازیگران و بازی های فوق العاده ی آن ها به خصوص علی نصیریان، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی؛ طراحی لباس؛ طراحی صحنه، بازی با نور و رنگ؛ بازسازی موفق دهه ی 30 و از همه مهم تر استفاده ی درست از موسیقی. 
این اولین باری بود که یک سریال با چند موسیقی ساخته می شد. آن هم موسیقی عاشقانه و مرتبط با فضای داستان. صدای محسن چاووشی آنقدر درست روی قسمت های عاشقانه ی شهرزاد نشست که یک جورهایی حکم مکمل را برایش پیدا کرد. کلیپ های عاشقانه و دست به دست شدن تک آهنگ های هر قسمت، هربار مشتری های جدیدتری برای شهرزاد جذب کرد و بیشتر آن را به اوج رساند.
با اینکه شهرزاد از همان اول خیلی ساده و بی حاشیه به میدان آمد اما خب نمی شود انتظار داشت یک سریال با این درجه جلب توجه، در ادامه ی مسیر حاشیه ساز نشود. 
در همان پنج قسمت اول، انگ سیاسی بودن روی پیشانی اش خورد و مدتی بعد، ماجرای اعتراض اهالی کرمان، کارگردان را مجبور به دست بردن در متن سریال کرد. بعد از آن بود که ماجرای عدم تطابق تاریخی و برخی گاف های زمانی به میان آمد و واکنش کارگردان و عوامل، سکوت بود و بس. 
هیچ کدام از این حواشی اما باعث نشد شهرزاد از نقطه ی اوج پایین بیاید.
پيش از شهرزاد بدقولی های پشت سرهم سریال ها برای توزیع در شبکه ی  نمایش خانگی، خوش قولی این شبکه را بدجوری زیر سؤال برده بود. درست است که شاهگوش و دندون طلا عملا با خوش قولی هایشان وضعیت را به سمت و سوی بهتری بردند اما شهرزاد یک عادت مرسوم برای توزیع به وجود آورد. 
پخش هفتگی و انتخاب روز دوشنبه برای توزیع، یک سیستم جدید را پایه گذاری کرد؛ سیستمی که مردم را هر هفته دوشنبه ها منتظر می گذاشت. شهرزاد دقیقا از جایی قدرت پیدا کرد که به این اصول پایبند ماند و حتی یک قسمت هم به مخاطبانش بی احترامی نکرد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار