اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
مراسم روز جهانی قدس در اهواز، از حدود ساعت 11:08 دقیقه صبح جمعه، دوم تیرماه 1396 هم‌زمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم روزه‌دار آغاز شد.

 راهپیمایی روز قدس امسال با شعار "روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی" در شهرهای سراسر استان در حال برگزاری است.

اقشار مختلف مردمی که از مسیرهای مختلف در سطح استان به سمت میعادگاه نماز جمعه در حرکت هستند، صفوفی از مردان و زنان روزه‌داری را تشکیل داده‌اند که با شعارهایی ازجمله "مرگ بر اسراییل" در حال راهپیمایی هستند. استقبال و حضور پرشور مردم از ساعات ابتدایی راهپیمایی روز قدس چشم‌گیر بوده است.

*همچنین تمهیدات ترافیکی، اورژانس و آتش‌نشانی در مسیرهای راهپیمایی اندیشیده شده است.

*راهپیمایان پلاکاردهایی با سخنان گوهرباری از امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری با مضامین «فلسطین باید آزاد شود» در دست دارند.

*مردم با شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «الله‌اکبر» و «هیهات من الذله» در طول مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند.

*این مراسم در اهواز، با قرائت قرآن و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به‌طور زنده با حضور اقشار، گروه‌ها و آحاد مختلف مردم آغاز شد.

*‌مردم اهواز هم‌صدا با ملت‌های مسلمان و آزاده سراسر جهان، امروز بار دیگر فریاد دفاع از آرمان‌های مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین را سر دادند و با اعلام انزجار از صهیونیسم جهانی و حامیان آن‌ها، این جنایتکاران علیه انسانیت را رسوا کردند. 

*مسجد آیت‌الله جزایری از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم شاهد ازدحام و حضور پرشور مردم اهواز است. راهپیمایان اهوازی پلاکاردهایی با شعار "فلسطین آزاد خواهد شد"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر انگلیس" در دست گرفته‌اند. 

*امروز مردان و زنان اهوازی از پیر تا جوان و قومیت‌ها و اقشار مختلف پا به صحنه گذاشته‌اند تا بار دیگر مشتی محکم بر یاوه‌گویی‌های سران استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی بزنند.

*حضور تعدادی از جانبازان و کارکنان بیمارستان‌های اهواز در این راهپیمایی، با لباس‌های فرم نیز قابل توجه است.

*عاشور حمیدی جانباز جنگ تحمیلی که در این مراسم شرکت کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ حضور راهپیمایی روز قدس بر همه واجب است و همه مسلمانان باید حضور پرشور و گسترده‌ای در این راهپیمایی داشته باشند و به فرموده امام راحل(ره) باید لبیک بگویند. من با وجود شرایطی که دارم، حضور در این راهپیمایی برایم سخت نیست و آمده‌ام که به این دعوت امام(ره) و مقام معظم رهبری لبیک بگویم.

*با وجود هوای گرم شاهد حضور پرشور و گسترده مردم هستیم و همه با سر دادن شعارهایی چون "الموت لاسرائیل"، "ما تا آخر ایستاده‌ایم"، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و "ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد"، به پایان محل راهپیمایی نزدیک می‌شوند.

*در این بین تعدادی از مردم به‌دلیل عدم توانایی راه رفتن با ویلچر در این مراسم حاضر شده‌اند؛ پدرها و مادرها، فرزندان کوچک و خردسال خود را آورده‌اند و همگی شعار "ما همه سرباز توایم، خامنه‌ای" ، "مرگ بر فتنه‌گر" و "مطیع امر رهبریم" سر می‌دهند.

*خواهر شهید محمودمراد اسکندری از شهدای مدافع حرم اهواز، که در این راهپیمایی حضور پیدا کرده است و عکسی از شهید در دست دارد نیز می‌گوید: ‌برادر من 12 بهمن‌ماه سال 94 در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید؛ همان‌طور که امام(ره) فرمودند قدس از ما است و روز قدس روز آزادی‌خواهان جهان است. همچنین به پیروی از آرمان‌های شهیدانمان که شعار تمام آن‌ها دفاع از مظلوم بود، ما نیز آمده‌ایم. ‌در این راهپیمایی حضور پیدا کرده‌ایم تا به شهدا بگوییم در تمام احوال پشت سر شما هستیم و به حمایت خون شما اکنون آمده‌ایم و ایستاده‌ایم تا مظلومان عالم بدانند که هیچ‌وقت تنها نیستند. 

*تقریبا تمام جمعیت به مصلای نمازجمعه رسیده‌اند و در حال ورود به مصلی برای قرائت قطعنامه هستند.

برچسب ها: روز قدس ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار