اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
 معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیرگفت : آتش سوزی در سرکابل های فیدرهای خروجی پست 230 کیلوولت سپیدار باعث خروج سه ترانسفورماتوراز مدار و از دست دادن نزدیک به 130 مگاوات بارشده است .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، سید زمان حسینی در بازدید از این پست گفت : پست برق سپیدار اهواز که شنبه شب به دلیل گرمای زیاد و مصرف برق بالا از مدار خارج شده بود با تلاش شبانه روزی و در حداقل زمان وارد مدارشد.

وی افزود: با توجه به نوع حادثه اگر قرار بود این پست در حالت عادی وارد مدار شود نیاز به حداقل 10 روز زمان بودکه با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در صنعت برق خوزستان در کمتر از 24 ساعت پست برقدار و به شبکه متصل شد.

حسینی ادامه داد : که اگر بخواهیم مقایسه کنیم این مقدار بار نسبت به کل باری که در همان ساعت در استان مصرف شده تقریباً زیر دو درصد بوده است. وی اظهارکرد: همکاران ما در شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت توزیع اهواز بعد از وقوع حادثه بلافاصله اقدام به خاموش کردن آتش و سپس به مرمت و تعویض تجهیزات آسیب دیده کرده و در گام دوم بار پست را به پست های مجاور انتقال داده و تقریباً تا ساعت 11 روز یک شنبه خاموشی برطرف شد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر تصریح کرد: هم اکنون وضعیت شبکه برق در اهواز طوری است که مشترکان اعم از صنعتی و خانگی باید در مدیریت مصرف برق همکاری کنند تا خدمتگزاران آنها بتوانند برقی پایدار و مطمئن را درتمام طول شبانه روز برای آنها تامین کنند.

حسینی با اشاره به اقدام استانداری خوزستان برای کاهش ساعت کار ادارات گفت: تقلیل ساعات کار اداری در گرمای 50 درجه می تواند خیلی به پایداری شبکه کمک کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با این حادثه هم مسئولان وزارت نیرو و هم شرکت توانیر از ساعات اولیه حادثه موضوع را رصد و پیگیری می کردند و پشتیبانی های لازم را انجام دادند تا ابعاد حادثه گسترش پیدا نکند و مشکلات به حداقل برسد.

حسینی ادامه داد: همکاران ما در برق منطقه ای خوزستان در سال گذشته برنامه ریزی های خوبی برای تابستان امسال انجام داده اند که امیدواریم بتوانیم با موفقیت این تابستان را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا بالا رفتن مصرف برق در کلانشهر اهواز به دلیل شدت گرمای هوادر 28 خرداد باعث آتش سوزی پست برق منطقه سپیدار و به تبع آن خاموشی بیش از 16 منطقه شهراهواز شد.

برچسب ها: آتش سوزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار