اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سمینار آموزشی تب کریمه کنگو به میزبانی معاونت درمان و با حضور دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر رمضان احدی قائم مقام معاونت درمان، جمعی از مدیران ستادی و کارشناسان حوزه های درمان و بهداشت در محل سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سمینار آموزشی تب کریمه کنگو به میزبانی معاونت درمان و با حضور دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر رمضان احدی قائم مقام معاونت درمان، جمعی از مدیران ستادی و کارشناسان حوزه های درمان و بهداشت در محل سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید.

در این سمینار که با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانش پرستاران، پزشکان و کارشناسان برگزار شد، دکتر سلمان زاده مطالبی جامع درمورد تب کریمه کنگو بیان نمود و معرفی این بیماری، مراحل پیشگیری، تشخیص و درمان آن را تشریح و بر تامین داروهایی که در کنترل این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند، تاکید کرد.

وی گفت: تماس و استفاده از گوشت ذبح شده که مورد تایید سازمان دامپزشکی نباشد، یکی از مهمترین عوامل آلودگی به این بیماری است که تماس فرد با خون آلوده بدون رعایت اصول استاندارد باعث ابتلا به این بیماری می شود.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: گزارش مورد مشکوک توسط واحدهای کنترل عفونت مراکز درمانی به مراکز بهداشتی به منظور پیگیری های درمانی این قبیل بیماران و ثبت آنها در سامانه بیماری ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سلمان زاده اظهار داشت: این بیماری هم اکنون تحت کنترل است و جای نگرانی نیست ولی توصیه می شود، موارد مشکوک بلافاصله به اطلاع مسئولان دانشگاه رسانده شود تا اقدامات و هماهنگی های لازم صورت گیرد.   


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار