اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح استان باعث افزایش موارد گزش در بین شهروندان گردیده است و از طرفی تجمع سگ های ولگرد در پارک ها و مناطق شهری سبب ایجاد محیط نا ایمن و ترس در بین مردم شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح استان باعث افزایش موارد گزش در بین شهروندان گردیده است و از طرفی تجمع سگ های ولگرد در پارک ها و مناطق شهری سبب ایجاد محیط نا ایمن و ترس در بین مردم شده است.

وی افزود: سگ های ولگرد در انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان از جمله بیماری هاری نقش مهمی دارند و در صورتی که فرد مورد گزش، به موقع جهت دریافت واکسن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکند در اثر ابتلا به بیماری هاری جان خود را از دست می دهد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علاوه بر بیماری هاری، سگ های ولگرد مخزن بیماری های بالقوه خطرناک دیگری از جمله کیست هیداتیک و سالک نیز می باشند.
 
سلمان زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش سگ های ولگرد باید راهکار های مناسب اجرایی جهت کنترل این حیوانات در دستور کار قرار گیرد و از دستگاه های مسئول انتظار میرود وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان گفت: برای حل مشکل اتلاف سگ های ولگرد، این موضوع در کارگروه تخصصی شورای سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شده است و مقرر شد اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان مسئول پیگیری این موضوع از طریق ارگان های ذیربط باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار