اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
مهندس مهرداد شریفی، رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز، از پلمپ 10 واحد نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین در تولید نان خبر داد و گفت: طی بازدیدهای انجام شده از نانوایی‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط، انجام نمونه برداری از نان و همچنین براساس گزارش آزمایشگاه اداره غله و بازرگانی و نیز آزمایشگاه معاونت غذا و دارو، مصرف جوش شیرین در عمل آوری پخت نان در 15واحد نانوایی اثبات گردید.

مهندس مهرداد شریفی، رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز، از پلمپ  10 واحد نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین در تولید نان خبر داد و گفت: طی بازدیدهای انجام شده از نانوایی‌ها  توسط کارشناسان بهداشت محیط، انجام نمونه برداری از نان و همچنین براساس گزارش آزمایشگاه اداره غله و بازرگانی و نیز آزمایشگاه معاونت غذا و دارو، مصرف جوش شیرین در عمل آوری پخت نان در 15واحد  نانوایی  اثبات  گردید.

وی ادامه داد: از این رو پس ارجاع پرونده های متخلفان به مرجع قضایی، اقدام شد و با همکاری اماکن نیروی انتظامی، 10 واحد نانوایی  پلمپ  و  5 واحد دیگر، جمع آوری گردید.

ریئس مرکز بهداشت غرب اهواز، خاطر نشان کرد:  استفاده از جوش شیرین در نان، باعث بروز مواردی از جمله: اختلال در جذب آهن و بروز کم خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلب و عروق، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش، هضم و جذب مواد غذایی، افزایش اسیدیته معده و بیمارهای روده‌ای می‌شود.

شریفی ضمن بیان این موضوع که جوش شیرین از عطر و طعم نان می‌کاهد و باعث فطیر شدن آن می شود، افزود: جوش شیرین، واکنش‌های مفید خمیر را مهار می‌کند، PH  را افزایش و اسیدهای آلی نان را کاهش می‌دهد. 

وی تصریح کرد:  بند ۵ ماده ۱ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و بهداشتی، بکار بردن رنگها، اسانسها و سایر مواد اضافی غیر مجاز در مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی یا بهداشتی و یا لوازم بازی کودکان جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات خواهد بود.

همچنین کرمیان مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، به شهروندان توصیه کرد: از خرید مواد غذایی از واحدهای صنفی که مورد تایید مراجع بهداشتی نیست،  خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مواد غذایی بویژه اصناف حساس مثل: رستورانها، نانوایی، قنادیها، فست فودها و نان فانتزی و... مراتب را به  سامانه 190 اطلاع دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار