اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
اولین مورد برونکوسکوپی نرم اطفال توسط تیم دو نفره فوق تخصصان ریه کودکان شامل دکتر محسن علی سمیر و دکتر سید محمدرضا میرکریمی در اتاق عمل بیمارستان ابوذر اهواز با موفقیت انجام شد.

اولین مورد برونکوسکوپی نرم اطفال توسط تیم دو نفره فوق تخصصان ریه کودکان شامل دکتر محسن علی سمیر و دکتر سید محمدرضا میرکریمی در اتاق عمل بیمارستان ابوذر اهواز با موفقیت انجام شد.

دکتر سمیر با اعلام این خبر گفت: برونکوسکوپی بزرگسالان در خوزستان انجام می شود اما برای اطفال در استان های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه برونکوسکوپی نرم انجام نمی شد که با ترکیب تیم دو نفره متشکل از اینجانب و دکتر میرکریمی این مهم میسر گردید و البته پیش از آن با پیگیری های مستمر رئیس و مدیر داخلی بیمارستان ابوذر اهواز و همکاری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستگاه برونکوسکوپی اطفال خریداری و در بیمارستان ابوذر نصب شد.

وی ادامه داد: با خرید این دستگاه دیگر نیازی به رفتن به تهران برای انجام برنکوسکوپی اطفال نمی باشد و کمک بسیار بزرگی به بیماران نیازمند شده است.

سمیر خاطرنشان کرد: برونکوسکوپی نرم اقدامات تشخیصی و درمانی زیادی را انجام می دهد، مثل تشخیص مشکلات حنجره در بدو تولد مانند کیست حنجره، تشخیص فلجی تارهای صوتی، تشخیص تنگی های نای، تشخیص بیماری سی اف که یک بیماری مزمن ریوی می باشد و البته در بخش درمان نیز شستشوی قسمت های مختلف را انجام می دهد.

این فوق تخصص ریه کودکان به تعریف برونکوسکوپی پرداخت و بیان داشت: برای دیدن مری، معده و قسمت های گوارشی بدن از آندوسکوپی استفاده می شود که لوله ای وارد دهان می شود و از طریق دوربین های خاصی تصویربرداری انجام می شود؛ برونکوسکوپی شبیه آندوسکوپی می باشد با این تفاوت که به جای ورود لوله به سیستم گوارشی، از سیستم تنفسی استفاده می شود یعنی در آندوسکوپی از طریق مری به معده می رسیم ولی در برونکوسکوپی از طریق نای به راه های هوایی سمت چپ و راست یا همان برونکوس ها می رسیم.

سمیر در مورد انجام موفقیت آمیز اولین مورد برونکوسکوپی نرم اطفال توضیح داد: بیمار یک شیرخوار 9 ماهه بود که در ابتدا به خاطر مشکلات تنفسی به شیراز مراجعه کرده بود و پس از اقدامات اولیه و تراک گذاری، جهت خارج کردن تراک در اهواز تحت برونکوسکوپی نرم اطفال قرار گرفت و بخش هایی که پر از خلط های زیادی بود نیز با ساکشن تخلیه گردید، به گونه ای که در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد می باشد و مرخص گردیده است.

وی به زمان انجام این عمل اشاره نمود و افزود: به طور متوسط و با آماده بودن همه شرایط از قبیل تیم بیهوشی و دستگاه مربوطه، یک برونکوسکوپی بین ده دقیقه تا نیم ساعت زمان می برد.

سمیر در پایان افزود: در بخش برونکوسکوپی هنوز کاستی هایی وجود دارد که مسئولین بیمارستان و دانشگاه قول همکاری داده اند که در صورت مرتفع شدن این کاستی ها، وابستگی به خارج از استان بسیار کمتر از این خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار