اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
- لیلا حاتمی (بازیگر) - گلشیفته فراهانی (بازیگر) - نازنین بنیادی (بازیگر) - محمد رسول اف (کارگردان) - هایده صفی یاری (تدوینگر) - محمدرضا دلپاک (صدابردار) - بهمن قبادی (نویسنده) - محسن موسوی (جلوه های ویژه) - هنگامه پناهی (پخش کننده) - رخشان بنی‌اعتماد(نویسنده وکارگردان)
 آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۹ سینماگر ایرانی برای عضویت در این نهاد سینمایی دعوت کرد؛

- لیلا حاتمی (بازیگر)
- گلشیفته فراهانی (بازیگر)
- نازنین بنیادی (بازیگر)
- محمد رسول اف (کارگردان)
- هایده صفی یاری (تدوینگر)
- محمدرضا دلپاک (صدابردار)
- بهمن قبادی (نویسنده)
- محسن موسوی (جلوه های ویژه)
- هنگامه پناهی (پخش کننده)
- رخشان بنی‌اعتماد(نویسنده وکارگردان)




آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با دعوت از ۷۷۴ چهره جدبد تعداد اعضای خود را به بیش از ۷ هزار نفر در ۱۷ شاخه گوناگون رساند.

شاخه بازیگری

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در سال 1351 در تهران متولد شد و از کودکی در فیلمهای پدرش حضور داشت. دیپلم خود را در رشته ی ریاضی فیزیک از تهران گرفت و برای ادامه ی تحصیل به لوزان سوئیس رفت.

لیلا حاتمی یکی از موفق ترین بازیگران سینما ایران در عرصه بین الملل می باشد و تنها بازیگر تاریخ سینما ایران می باشد که عضو هیئت داوران نخل طلا کن شده است.

 

نازنین بنیادی

نازنین بنیادی هنرپیشهٔ ایرانی-بریتانیایی است. او هم در تلویزیون و هم در سینمای آمریکا فعال است. وی در تهران متولد شده‌است، والدین نازنین در بیستمین روز بعد از تولدش به لندن مهاجرت کردند. نازنین بنیادی بازیگری را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده و تا به حال در فیلم‌ها و به خصوص سریال‌های متعددی به ایفای نقش ‍‍‍‍پرداخته است. وی در مصاحبه‌ایگفت که از حضور در نقش‌هایی که موضوعی مرتبط با خاورمیانه و تروریسم دارند بیزار است.

 

 گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی در سال 1362 در تهران متولد شد. وی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا، خواهر شقایق فراهانی، بازیگران سینما و تلویزیون است. او دانشجوی رشته موسیقی از دانشگاه است.  گلشیفته فراهانی تا زمانی که در ایران حضور داشت از موفق ترین و با استعدادترین بازیگران زن سینمای ایران بود. پس از مهاجرت پر حاشیه این بازیگر برخی فیلم های او با انتقادات فراوان از سوی مردم مواجه شد. اما وی با کار کردن با کارگردانان بزرگی همانند جیم جارموش و حضور در فیلم دزدان دریایی کارائیب 5 مسیر کاری وی با پیشرفت مجدد همراه شد.

 

از دیگر چهره‌های سرشناس شاخه بازیگری دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۷ می‌توان به آمیتا باچان، مونیکا بلوچی، آرون تیلور جانسن، کریستین استوارت، آماندا سیفورد، آدام درایور و ... اشاره کرد.

 

شاخه کارگردانی

محمد رسول‌اف

محمد رسول اُف (1351، شیراز) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی است. محمد رسول اف فعالیت هنری خود را از دوران کودکی با کار در گروه‌های نمایش در شیراز آغاز کرد. او دانش آموختهٔ رشتهٔ علوم اجتماعی است. و از چهره های موفق سینما ایران در جشنواره های خارجی می باشد.

 

در شاخه کارگردانی که سال گذشته عباس کیارستمی چند روز پیش از درگذشتش یکی از دعوت‌شدگان بود و اصغر فرهادی پیش تر در این بخش به این بخش آکادمی اسکار دعوت شده بود.

فاتح آکین، آمات اسکالانته، تام فورد، گرث دیویس و کیم کی-دوک از جمله دیگر چهره‌های دعوت‌شده برای شاخه کارگردانی هستند.

 

شاخه تدوین

هایده صفی یاری

هایده صفی‌یاری متولد 1338در گرگان است. او از مدرسه عالی تلویزیون و سینما با دیپلم تدوین فارغ‌التحصیل شد. فعالیت سینمایی را با صداگذاری فیلم دخترک کنار مرداب در سال 1368 آ‎غاز کرد. وی با تدوین فیلم آژانس شیشه‌ای توانست اولین سیمرغ بلورین را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد. وی تدوینگر دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» اصغر فرهادی دمی باشد.

 

شاخه صدا

محمدرضا دلپاک

محمدرضا دلپاک در سال1343 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد (درجه هنری) ادامه داد. دلپاک فعالیت حرفه ای خود را در زمینه صدابرداری و صداگذاری، تدوین و ترکیب صدا ادامه داد.وی برنده بیشترین جایزه جشنواره فیلم فجر در بخش صدا می باشد و صدابردار فیلم‌های برنده اسکار فرهادی می باشد.

 

شاخه نویسندگی

بهمن قبادی

متولد 1348 سنندج، فارغ التحصیل از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت سینمایی را سال 1377 آغاز کرد. بیشتر آثار او با محوریت زندگی مردم کرد همراه می باشد.وی به دلیل موضع گیری ها سیاسی خود در سال های اخیر در خارج کشور زندگی می کند.

 

پیش تر اصغر فرهادی برای حضور در این بخش اسکار دعوت بعمل آمده بود.
 

شاخه مدیران اجرایی 

هنگامه پناهی

وی اصالتی گیلانی دارد و از نوجوانی در بلژیک و سپس در فرانسه زندگی کرده است . و از مدیران موفق پخش در کشور فرانسه محسوب می شود.

 

بخش جلوه های ویژه

محسن موسوی

سینماگر فعال هالیوودی که مسئولیت جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی چون «روز استقلال: رستاخیز»، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» و سریال «تاج و تخت» را در کارنامه دارد.

 

۷۷۴ عضو جدید دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار از ۵۴ کشور جهان هستند و امسال ۳۹ درصد از دعوت‌شدگان را زنان تشکیل می‌دهند. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ شمار اعضای زن آکادمی با ۳۵۹ درصد رشد روبه‌رو بوده است. امسال دعوت‌شدگان زن ۷ شاخه از آکادمی اسکار از دعوت‌شدگان مرد در آن شاخه بیشتر هستند.

تعداد اعضای رنگین‌پوست آکادمی نیز در دو سال اخیر ۳۳۱ درصد رشد داشته و در میان دعوت‌شدگان امسال ۳۰ درصد از افراد غیرسفیدپوست هستند.

۷۷۴ سینماگر جدید دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار در مجموع ۱۱۲ بار نامرد اسکار شده‌اند و ۲۵ بار نیز این جایزه سینمایی را کسب کرده‌اند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار