اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
مدیر کوتوله مدیریست کوته بین و فاقد علم مدیریت افرادی رو انتخاب میکند که از خود کوتاه تر باشد و توان تحمل کسی را که کمی از وی بلند تر باشد را ندارد پس مدیر کوتوله مدیران میانی کوتاه تر از خود انتخاب میکند و این مدیران که فاقد علم و توانایی هستند در رده میانی شرکت افراد کوتاه تری از خود را بر میگزینند
شوشان خرمشهر : درمدیریت مبحثی وجود دارد به نام مدیر کوتوله و مدیریت کوتوله که اکثر شرکتهای که دچار بحران شده اند با این نوع مدیریت به چالش کشیده شدند ودچار بحران گردیدند .

مدیر کوتوله به مدیر اطلاق میشود که دارای دانش  وعلم و تجربه ای کم میباشد و پست مدیریت را در اختیار وی گذاشته میشود از انجایی که این نوع مدیر و مدیریت علاقه زیادی به زندگی جلبکی دارد و برای این نوع زندگی محیطی باتلاقی رو دوست دارد و سعی میکند که محیطی این چنینی برای خود به وجود بیاورد .


حال با توجه به اینکه مدیر کوتوله مدیریست کوته بین و فاقد علم مدیریت افرادی رو انتخاب میکند که از خود کوتاه تر باشد و توان تحمل کسی را که کمی از وی بلند تر باشد را ندارد پس مدیر کوتوله مدیران میانی کوتاه تر از خود انتخاب میکند و این مدیران که فاقد علم و توانایی هستند در رده میانی شرکت افراد کوتاه تری از خود را بر میگزینند و بعد از مدتی سازمان شما دچار بحران میشود عمر این نوع مدیر کوتاه هستش اما اثرات مخرب این نوع مدیریت میتواند سالها ی سال در سازمان شما باقی بماند در این نوع سازمانها افراد توانمند سرخورده میشوند و به انزاو کشیده میشوند و یا از سازمان شما جدا خواهند شد .
چند خصوصیت مدیران کوتوله 
 مدیر اجازه رشد و ارتقا به دیگران (زیر مجموعه و پرسنل  سازمان ) را نمی دهد.

در این سبک از مدیریت مدیر مربوطه فقط به آدمهای ناتوانتر از خودش پست و موقعیت می دهد.

 هر کس در مجموعه سازمانیش را به منزله تهدید می بیند. (و همواره به دنیال کسانی است که عنوان دشمن و رقیب خود می پندارد)

 فاقد دانش و توانائی و کفایت لازم برای مدیریت است.

 به جای آنکه قابلیت سود آوری برای مجموعه خود را داشته باشد در صدد حذف منابع مالی برای دیگران و زیر مجموعه اش است. (اسمش را می گذارد صرفه جوئی)

 فقط به فکر منافع شخصیش است.

 از قربانی کردن نزدیکترین افراد در مجموعه اش نیز اگر در موقعیت تهدید قرار گیرد ابائی ندارد
✍️آنچنان بلوائی سر کوچکترین مسائل راه می اندازد که گوئی جنگ جهانی راه افتاده است- اگربه  کسی در مجموعه بخواهد ارتقا مقام دهد  فقط میزان نزدیکی به او وفاداری به او و حتما و الزاما سطح دانش کمتر از او شرایط احراز برای ارتقا را فراهم می سازد
ایا شما جزو این دسته از مدیران هستید ؟و ایا سازمان شما دچار این بحران هست؟ ایا دوست دارید با اینچنین مدیرانی ارتباط کاری داشته باشید ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار