اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
فرماندار بندر هندیجان تأکید کرد:
فرماندار هندیجان گفت: کالاهای همراه ملوان باید در شهرستان توزیع‌شده و خارج شدن آن از هندیجان به منفعت مردم نیست، خروج این کالاها لطمه بزرگی به اقتصاد شهر است.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، کوروش مودت در جلسه شورای اشتغال شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری بندر هندیجان برگزار شد، اظهار داشت: ابر چالش نظام اسلامی امروز بیکاری جوانان که در هر منزلی یک الی دو جوان بیکار هستند، این موارد برای کشور دردآور است.

روسا و کارکنان ادارات رفتار مناسبی با مردم داشته باشند

وی افزود: متأسفانه برخی از ادارات هندیجان پاسخگوی مناسبی برای مردم نیستند، روسای ادارات موظف هستند به کارکنان خود تکریم ارباب‌رجوع را گوشزد کنند در غیره این صورت برخورد خواهد شد.

رئیس شورای اشتغال شهرستان هندیجان بیان کرد: ادارات ما حتی ظاهر درستی ندارد مردم نمی‌دانند آیا جایی که می‌روند اداره است یا نه؟ حداقل هر اداره‌ای یک تابلو مناسب داشته تا مردم بدانند آن اداره‌ای که می‌خواهند بروند کجاست.

وی گفت: ما برای بازدید از نحوه پاسخگویی ادارات یک تیم بازرسی تشکیل داده و از همه ادارات سرکشی خواهیم کرد، مسئولان باید به مردم احترام گذاشته و به‌طور مناسب پاسخ بدهند.

مودت عنوان کرد: تیم بازرسی فرمانداری برای بازدید از ادارات در جهت ارتقای خدمات‌رسانی به مردم تشکیل‌شده و هرکجا و هر زمان که لازم بداند بازرسی و بازدید خواهد کرد.

وی افزود: به‌هیچ‌عنوان افراد غیره بومی نباید در ادارات هندیجان به‌کارگیری شوند مگر آنکه تخصص آن رشته در شهرستان نباشد، ممکن است در اداراتی مانند شبکه بهداشت و یا بیمارستان افراد بومی تخصص پزشکی یا پرستاری نداشته باشند.

طرح پرورش میگو هندیجان در حال پیگیری است

فرماندار هندیجان بیان کرد: طرح پروش میگو در استانداری و فرمانداری هندیجان در حال پیگیری است، متأسفانه چند سال از پروژه میگو هندیجان گذشته ولی پیگیری نشده ما یک کمیته ویژه‌ای برای اقدامات عملی تشکیل و این موارد در حال رسیدگی است.

وی گفت: طرح پروژه میگو هندیجان به تعاونی‌ها واگذار خواهد شد و دیگر مشکلات آن‌ها را با منابع طبیعی برطرف خواهیم کرد امیدواریم این طرح عظیم به ثمر بنشیند که توانایی اشتغال‌زایی بسیار زیادی دارد.

مودت عنوان کرد: کالای خانگی نباید به‌صورت سازمان‌یافته از شهرستان خارج و نباید فقط یک عده‌ای خاص سود و منفعت ببرند این کالاها حق مردم این منطقه است.

وی افزود: مسئولان استانی ایراداتی که نسبت به این طرح از ما می‌گیرند به سبب همین خروج کالاهای همراه ملوان است لذا ما تأکیدداریم که این کالاها حق مردم منطقه بوده و نباید به‌صورت سازمان‌یافته و حجمی از شهرستان محروم هندیجان خارج شود.

رئیس شورای اشتغال هندیجان بیان کرد: ما نباید به‌هیچ‌عنوان رضایت بدهیم کالاهای همراه ملوان از سطح شهرستان خارج شود، نباید یک عده از این موضوع سودی تنها ببرند، هدف و تلاش ما این است که هندیجان و مردم آن به نحوه مساوی از کالاها منتفع شوند.

کالاهای همراه ملوان باید رد شهر هندیجان عرضه شود

وی گفت: یک عده‌ای به‌صورت مستقیم در بازار اشتغال داشته و یک عده در جابجایی کالای همراه ملوان در حال ارتزاق، یعنی برخی مستقیم و غیره مستقیم از کالاهای همراه ملوان مشغول فعالیت هستند.

مودت عنوان کرد: متأسفانه هندیجان در امر گمرک و تجارت یک‌طرفه عمل می‌کند و فقط واردات دارد لذا ما با تغییرات مدیریتی انتظار آغاز صادرات محصولات هندیجان و دیگر شهرهای خوزستان راداریم.

وی افزود: شرایط صادرات باید در هندیجان فراهم شود، متأسفانه ما فقط واردکننده هستیم صنایع‌دستی و غذایی زیادی در منطقه داریم که بتوانیم با یک مکانیسم خاص صادر کنیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: ما می‌خواهیم بندر سجافی و بحرکان هندیجان به‌عنوان بنادر صادرکننده تبدیل شوند متأسفانه ما اکنون فقط واردکننده هستیم و این به نفع مردم نیست.

وی گفت: یکی از راه‌های پایدار ایجاد اشتغال در سطح هندیجان صادرات محصولات منطقه از بنادر است لذا ما می‌توانیم صادرات محور باشیم تا اینکه فقط کالا وارد کنیم.

هندیجان باید صادرات محور شود

مودت عنوان کرد: با کالاهایی مانند خُرما، محصولات غذایی با بسته‌بندی کردن مناسب، احشام، دام و سایر موارد می‌توانیم به‌راحتی صادرکننده شویم، حتی این توانایی راداریم که محصولات دیگر شهرهای استان خوزستان را از بنادر هندیجان صادر کنیم.

وی افزود: محصولات فرآوری شده ماهی و میگو شهر چوب‌ده را نیز می‌توانیم از بندر سجافی هندیجان به نقاط مختلف دنیا صادر کنیم، ما تأکید می‌کنیم حتماً باید صادرات در دستور کار مردم هندیجان قرار بگیرد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: هر شرکتی که بخواهد نیروهای خود را اخراج کند باید با نظارت اداره کار باشد ما مخالف هستیم حتی یک نفر اخراج شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار