اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
فرمانده سپاه بندر هندیجان:
فرمانده سپاه هندیجان گفت: در راستای اشتغال‌زایی 570 میلیون تومان تسهیلات به جوانان جویای کار شهرستان هندیجان پرداخت‌شده است.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، مرتضی عجم دشتی در جلسه شورای اشتغال هندیجان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1395 با همکاری برخی از بانک‌ها 570 میلیون تومان وام به 80 نفر متقاضی در بخش اشتغال‌زایی تخصیص داده‌ایم.

سپاه برای اشتغال زایی جوانان آماده است

وی افزود: تسهیلات پرداختی در عرصه‌های تولید دام سنگین و سبک، پرورش قارچ، بلدرچین، خیاطی و چرخ دوزی بوده است. سپاه برای اشتغال‌زایی جوانان فعالیت‌های مناسبی دارد.

فرمانده سپاه هندیجان بیان کرد: در بحث آموزش و مهارت‌آموزی سپاه هندیجان با همکاری جهاد کشاورزی در حدود 200 نفر از متقاضیان کارآفرینی را آموزش داده تا بتوانند در کنار دریافت تسهیلات آموزش هم دیده باشند.

وی گفت: کسانی که از طریق سپاه برای بحث اشتغال‌زایی ثبت‌نام کنند یک دوره آموزش در جهاد کشاورزی می‌بینند بعد از طی دوره، گواهی‌نامه مهارت‌آموزی برای آن‌ها صادر می‌شود.

عجم دشتی عنوان کرد: برای هر شهرستانی مقررشده یک صنعت قطب معرفی شود و بسیج سازندگی سپاه خود را ملزم می‌داند که اگر این صنعت قطب توجیه اقتصادی شود از مقدمات تا انتهای کار همکاری و برعهده‌ بگیرد که متأسفانه برخی از مسئولان هندیجان همکاری نکردند.

وی گفت: در بخش شیلات متأسفانه در خصوص قطب سازی اشتغال در هندیجان تاکنون با بسیج سازندگی سپاه همکاری نشده است و این قطب سازی در هندیجان عملیاتی نشد.

مسئولان هندیجان برای صنعت قطب با سپاه همکاری نکردند

عجم دشتی عنوان کرد: اگر یک صنعت قطبی که قابلیت توجیه داشته و جزو صنایع بالادستی و میان دستی باشد یعنی خام نبوده و بتوان تبدیل به ارزش‌افزوده گردد یک اشتغال‌زایی بزرگی در هندیجان صورت می‌گرفت.

وی افزود: در سال گذشته صنعت خُرما را به‌عنوان قطب در نظر گرفتند که توجیه اقتصادی نداشت و امسال به سبب کم‌کاری گذشته صنعت قطب از هندیجان گرفته شد.

فرمانده سپاه هندیجان بیان کرد: عزیزان بسیجی با گلایه‌مندی بیان می‌کنند که با مراجعه به ادارات جهت استخدام با شرایط مناسب‌تر اما به سبب اینکه بسیجی هستند استخدام نمی‌شوند.

وی گفت: طبق گزارشی که به ما داده‌شده در میر استخدام برادران بسیجی سنگ‌اندازی می‌شود، اما ما این‌گونه گزارش‌ها را نپذیرفته ولی جهت پیگیری موضوع خدمت عزیزان مطرح می‌کنیم که این‌گونه مسائل هم مطرح می‌شود.

عجم دشتی عنوان کرد: عزیزان بسیجی جوانان همین مردم ولایت مدار و زحمت‌کش هستند و انتظار داریم که از سوی مسئولان محترم موردحمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار