اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کاهش برق مصرفی و کاستن از رقم قبض برق، راهکار بسیار ساده و آسانی دارد. 

مهم ترین نکته ای که می تواند اثر زیادی در کاهش مبلغ قبض تان داشته باشد این است:«قیمت برق در ساعت های اوج مصرف " 12 تا 16" و " 19 تا 23" هر روز نسبت به سایر ساعت ها بالاتر است.» پس در این ساعات، کمتر مصرف کنید و استفاده از وسایل پرمصرف در زمان های دیگر استفاده نمایید.
 
اما این تنها راهکار نیست؛ چند نکته مهم زیر را هم در نظر بگیرید:

- در روزهای گرم می توانید تنها با تنظیم درست کولرها و وسایل سرمایشی خود به ویژه در ساعت های مذکور، به میزان بالایی از مصرف برق خود بکاهید. برای این منظور در کولرهای آبی از دور کند و در کولرهای گازی یا اسپیلیت ها با تنظیم درجه آن بین 23 تا 25 درجه و بستن درب ها وپنجره ها، 10 تا 15 درصد از قبض برق خود را کم کنید. 

البته کسانی که از کولرهای آبی استفاده می کنند می توانند یکی از پنجره های خود را چند سانتیمتر بازبگذارند(برای جلوگیری از افزایش رطوبت و شرجی شدن هوای منزل و به اصطلاح دم کردم کردن هوا) 

  -  تا حد امکان از باز و بسته کردن مستمر درب یخچال بپرهیزید چرا که این کار اگرچه در ظاهر کاری ساده است اما در حقیقت باعث می شود تا موتور یخچال شما برای خنک نگه داشتن مواد داخل آن بیشتر کار کند و برق بیشتری مصرف نماید. 
 
با همین چند راهکار ساده و بی هزینه می توانید قبض برق تان را حتی 15 درصد کم کنید.

یادمان باشد که موضوع، فقط کاستن 10 یا 15 درصد از بهای برق مصرفی نیست؛ بخش انسانی ماجرا اینجاست که با مصرف کنونی برق، امکان قطع برق و بی نصیب شدن ما و دیگران از این نعمت ملی جدی است و این به ویژه در مناطق گرمسیر می تواند انسان های زیادی را بیازارد. همدیگر را دوست داشته باشیم.
برچسب ها: برق ، کاهش مصرف
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار