اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
فرماندار بندر هندیجان در نشست خبری:
فرماندار هندیجان گفت: همه ما مسئولان باید نقدپذیر باشیم و در رفع مشکلات مردم شب و روز برایمان فرقی نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، به همت اکبر شعبانی روابط عمومی فرمانداری هندیجان برای چندمین بار نشست خبری با حضور فرماندار تشکیل و نقطه نظرات و سؤالات خبرنگاران در فضای صمیمی و دوستانه مطرح شد.


کوروش مودت فرماندار هندیجان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: بستر جامعه را خبرنگاران فراهم می‌کنند لذا قدرت رسانه‌ها جهت رفع مشکلات مردم بسیار مؤثر است.

وی افزود: برای کشاورزی هندیجان باید یک فکر اساسی بشود، متأسفانه کشاورزی این شهرستان در حالت نابودی قرارگرفته و هنوز سر دهنه سازی انهار در بالادست رودخانه زهره صورت نگرفته است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: منفعت رونق بازار و کالای همراه ملوان برای مردم هندیجان بوده به تبعه همین کالاها پنج هزار نفر مشغول اشتغال و ارتزاق هستند ما در حال ضابطه‌مند کردن شغل تجارت در هندیجان هستیم.

باید صادرات را در هندیجان احیا کنیم

 وی گفت: ما باید صادرات را در هندیجان احیا کنیم. درگذشته این شهرستان قطب صادرات صنایع‌دستی در منطقه بوده است.

مودت عنوان کرد: کسانی که منافع مردم را مطرح می‌کنند باید کنار ما باشند تا باهم مشکلات را حل کنیم و باری از دوش مردم برداریم.

 وی افزود: جاده هندیجان به ماهشهر جزو اولویت‌های اول کشور است که پیگیری کار این جاده به عهده نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: هر فردی که در جاده هندیجان_ ماهشهر زخمی شود برای ما بسیار سخت و ناگوار و خواستار این هستیم که بهترین جاده‌ها را برای مردم تکمیل و افتتاح کنیم.

وی گفت: توسعه سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی در هندیجان جهت رونق اقتصاد بسیار لازم و ضروری است. سرمایه‌گذاران فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران فرانسوی درراه هندیجان

مودت عنوان کرد: درخواست سرمایه‌گذاران فرانسوی این است که یک‌ قطعه زمین جهت ساخت‌وساز در زمینه‌های تجاری، رفاهی و تفریحی به آن‌ها اعطا شود.

وی افزود: توسط مجمع خیرین مسکن‌ساز برای محرومین صورت گرفته، خانه بهبودی، کمپ ترک اعتیاد خزعل عبادی مجدداً فعالیت خود را شروع کرده است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: مؤسسات خیریه وامدادی در آینده نزدیک فعالیت خود را در شهرستان هندیجان با مشارکت خیرین آغاز می‌کنند.

وی گفت: سالانه ده هزار تن ماهی و میگو در هندیجان صید می‌شود که متأسفانه هیچ‌گونه فرآوری میگو به‌صورت تخصصی صورت نمی‌گیرد. ما می‌توانیم از بخش آبزی‌پروری بهترین اشتغال و صادرات را داشته باشیم.

 مودت عنوان کرد: ما خواستاریم سالن‌های بسته‌بندی میگو در هندیجان ساخته تا بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست هم مشغول کار عزتمند شوند.

هندیجان نباید وابسته به شهرهای اطراف باشد

 وی افزود: چرا هندیجان باید وابسته به شهرها و مکان‌های دیگر باشد؟ ما در بخش خیرین ارتباطات زیادی در بیرون داریم تا در هندیجان سرمایه‌گذاری کنند و از آن‌ها استقبال کرده‌ایم.

 فرماندار هندیجان بیان کرد: باید برای مردم زمینه‌سازی در خصوص سرمایه‌گذاری انجام دهیم. ارتباط بسیار خوبی بین سایر مسئولان در استانداری، نماینده مردم در مجلس، امام‌جمعه و فرماندار صورت گرفته اما متأسفانه عمق مشکلات هندیجان بسیار زیاد است.

 وی گفت: همه مدیران و مسئولان موظف‌اند به مردم خدمات داده و آن‌ها را تکریم کنند، مسئولان باید از استخدام نیروهای غیربومی خودداری کرده و طبق ضوابط خاص عمل کنند. ما با هرگونه فساد مالی، اداری برخورد و اجازه نمی‌دهیم تخلف در شهرستان صورت گیرد.

مودت عنوان کرد: به مسائل ورزشی بسیار اهمیت می‌دهیم و هر کاری برای کمک لازم باشد کوتاهی نمی‌کنیم، برای اعزام تیم‌ها کمک‌های مالی انجام‌شده است.

وی افزود: از سوی استانداری و معاون برنامه‌وبودجه استاندار خوزستان در خصوص استخر هندیجان قول مساعد برای تکمیل تنها استخر شهرستان داده‌شده تا اعتبارات موردنیاز تخصیص یابد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: در شورای راهبردی ماهشهر ساخت یک مدرسه در هندیجان مصوب شده که در آینده انشالله این پروژه اجرایی شود.

 وی گفت: بنده اولین فرماندار هندیجان که همراه با خانواده در این شهرستان سکونت کردم این در حالی است که برخی از روسای ادارات در هندیجان ساکن نبوده و اغلب پروازی هستند.

گزارش از محمدمهدی صادقی



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار