اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
با وجود پیگیری مسئولان، مردم و رسانه‌ها درباره نخاله‌ها هنوز داستان جمع‌آوری نخاله و زباله در هندیجان به پایان نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندرهندیجان، با وجود پیگیری و اعتراض شدید مردم به نحوه خدمات‌دهی شهرداری هندیجان نسبت به جمع‌آوری زباله و نخاله‌های سطح شهر هنوز این مشکل پابرجاست که سبب در پی داشتن اعتراضات مردمی شده است.


جولان زباله و نخاله‌ها در سطح شهر هندیجان به سبب نبود مدیریتی قوی و هماهنگ از سوی مسئولان شهرداری است چرا که  برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه نظافت شهری مشاهده نمی‌شود.

برای شهر کوچکی همانند هندیجان جمع‌آوری نخاله‌ها کاری سهل و سریع است بر این اساس جای تعجب دارد که چرا به این امر پرداخته نمی‌شود به طوری که مدتی است مشکلات مرتبط با عدم جمع‌آوری نخاله‌ها موضوع گفته‌ها و انتقادات مردمی شده است.

جمع‌آوری زباله و نخاله‌ها از سطح شهر به هیچ بودجه و یا اعتبارات سنگین استانی و ملی نیاز ندارد و این‌گونه اقدامات با کارکنان خدمات شهری و تجهیزات موجود قابل‌حل است اما چرا مدیران شهرداری هندیجان به این موضوع تأکید جدی نداشته تامل برانگیز است.

ریختن زباله‌ها در سطح شهر به ویژه روبروی منازل به سبب نبود سطل زباله و یا محل مناسب جمع‌آوری زباله‌ها است، نبود سطل زباله به تعداد کافی در شهر حجم زباله‌ها را افزایش داده و این موضوع سبب ایجاد بیماری‌های واگیردار می‌شود.

کمبود سطل زباله در شهر هندیجان

حجم کاری کارگران شهرداری هندیجان به سبب نبود سطل زباله در شهر افزایش‌یافته و این روند موجب کندی جمع‌آوری زباله‌ها می‌شود لذا نصب سطل زباله‌های بزرگ در شهر می‌تواند در کاهش زباله‌ها کمک شایانی کند.

متأسفانه نخاله‌ها علاوه بر ایجاد مشکلاتی همچون سد معبر، تخریب زیبایی محیط پیرامون سبب برخی بیماری‌های خطرناک نیز می‌شود بنابراین مردم انتظار دارند که هر چه سریع‌تر شهردار هندیجان برای جمع‌آوری نخاله و زباله‌ها اقدام کند. برخی از مردم هندیجان تعدادی از تصاویر نخاله‌های سطح شهر را برای خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شهرستان هندیجان ارسال کرده و خواستار رسانه‌ای شدن موضوع شدند.

بارها به شهردار هندیجان تذکر داده‌ایم

ناصر حاتم‌زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان،اظهار داشت: مهم‌ترین بیماری هنگام انباشت نخاله در سطح شهر بیماری سالک بوده که بسیار خطرناک است.

وی افزود: ما موضوع نخاله و زباله‌ها را در شورای سلامت، صداوسیما و جلسات متعدد مطرح کردیم که شهرداری هندیجان موظف است نخاله‌ها را هر چه سریع‌تر جمع‌آوری کند ولی متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: نباید هیچ گون نخاله‌ای در سطح شهر ریخته شود و اگر هم کسی بریزد شهرداری باید هر چه سریع‌تر اقدام به جمع‌آوری آن کند و نگذارد بیش‌ از اندازه ماندگار شود.

وی گفت: ما و همکاران بهداشت در چندین نوبت تذکرات زیادی در این خصوص به شهرداری و شخص شهردار داده‌شده اما متأسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

حاتم زاده عنوان کرد: بارها در خصوص بیماری سالک توضیحات مفصلی را داده‌ایم که نباید باوجود نخاله‌ها به‌سلامت و امنیت جسم مردم آسیب وارد کند. ما کشوری هستیم که با همه بیماری‌های واگیردار به‌شدت مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: اسم بیماری سالک مشکلات روحی و روانی برای مردم ایجاد می‌کند ما نباید با سلامت مردم بازی کرده و هر طور که مایل هستیم عمل کنیم تذکرات زیادی برای جمع‌آوری نخاله‌ها داده‌شده اما متأسفانه عمل نشده است.

با منتخبان مردم در شورای شهر نشست فوری برگزار می‌کنیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: بنده جهت اهمیت این موضوع در حال هماهنگی یک نشست فوری با اعضای منتخب شورای شهر هستم تا مشکلات این حوزه را به منتخبان مردم گزارش بدهم.

وی گفت: اگر ما بهترین خدمات و پزشکان را در شهرستان بیاوریم و شهرداری با ما همکاری نکند مشکلات و بیماری‌های زیادی ممکن است در شهر شیوع پیدا کند لذا جمع‌آوری نخاله‌ها بسیار ضروری است.

حاتم زاده عنوان کرد: اگر ادارات مرتبط آب و فاضلاب، شهرداری در زمین‌های مختلف و در حوزه کاری خود به وظایفشان عمل نکنند ما به مشکل بر خواهیم خورد. امیدواریم این مشکلات حل شود و آسیبی به‌سلامت مردم وارد نشود.


مردم هندیجان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیاری از این مشکلات به دلیل کم‌کاری‌های مسئولان شهرداری هندیجان حاصل شده؛ بیدار شدن شهرداری هندیجان از خواب غفلت و پیگیری و انجام اقداماتی که در حیطه وظایف شهرداری تعبیر شده مطالبه به حق مردم هندیجان است.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار