اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در این همایش با بیان اینکه لازم است نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقوله جمعیت مشخص شود، اظهار داشت: در مسئله جمعیت باید ابعاد مختلف جمعیت بررسی شود و تنها مسئله مهم در این زمینه، عدم جلوگیری از فرزند آوری نیست

شنبه دهم تیرماه 1396سمینار ملی جمعیت با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار استان، حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، حجت ‌الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیر کل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس مریدی مدیر کل ثبت احوال استان، جمعی از اعضاء هیات رئیسه و مدیران ستادی و محیطی و کارشناسان حوزه های مختلف در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در این همایش با بیان اینکه لازم است نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقوله جمعیت مشخص شود، اظهار داشت: در مسئله جمعیت باید ابعاد مختلف جمعیت بررسی شود و تنها مسئله مهم در این زمینه، عدم جلوگیری از فرزند آوری نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئله جمعیت فراتر از عدد و ارقام است، ادامه داد: مقوله جمعیت فراتر از ماموریت وزارت بهداشت و درمان است و باید ارگان های دیگر نیز در این امر دخیل باشند، اگر بخواهیم دغدغه های جمعیتی وارد فرهنگ عمومی جامعه شود، ابتدا باید نخبگان و کارشناسان این امر ابعاد و زوایای مسئله را مورد بررسی قرار داده و بعد موضوع به گفتگوی عمومی و اجتماعی تبدیل شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خاطر نشان کرد: تلاش و همکاری مشترک معاونت های اجتماعی، توسعه پژوهش و فناوری و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اداره کل ثبت احوال و مدیریت سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در برپایی این همایش ستودنی است و گام مهمی در جهت ورود ارگان های مختلف به مسئله جمعیت است.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و فرهنگی استان ها متفاوت است و لازم است در بررسی مسئله جمعیت هر استان دیدگاه جامعی داشته باشیم و اگر امروز نقش آفرینان حوزه جمعیت ایفاء نقش نکنند، مشکلات عمده ای در آینده نه چندان دور ایجاد خواهد شد.

شفیعی افزود: لازم است سیاست های کلی جمعیتی که در 30 اردیبهشت ماه 93 براساس دیدگاه های کارشناسی به تصویب رسید و از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در 14 بند ابلاغ شد، مورد توجه جدی قرار گیرد و اگر برنامه ها و سیاست های جمعیتی خارج از این 14 بند در جامعه وجود داشته باشد، مشکلات زیادی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اعتماد صرف به آنچه در فضای جهانی در زمینه اجتماعی وجود دارد، یک خطای بزرگ است، اظهار داشت: آنچه در فضای جهانی طراحی می شود فارغ از دغدغه های دینی و اعتقادی ما است و طبق نظم جهانی طراحی می شود و نگرانی که در سند 2030 نیز پیش آمد بابت این مسئله بود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در مورد جمعیت نمی توانیم باورهای دینی و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خودمان را نادیده بگیریم و باید برنامه ای طراحی شود که با در نظر گرفتن این دغدغه ها تنظیم شده باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با اشاره به مسئله جوانی خاطرنشان کرد: جوانان در هر جامعه ای تعیین کننده هستند، به خصوص اگر جامعه براساس دغدغه های خود انقلاب کرده و تغییر جدی را در مسائل جهانی رقم زده باشد و امروزه بخواهد آن مسیر را به نحو احسن طی کند.

وی افزود: جمعیت جوان انقلاب و ایران اسلامی برای نظام سلطه نگران کننده است و آنها در تحلیل آماری جمعیت صرفا" به معادلات علمی نگاه نمی کنند.

شفیعی عنوان داشت: جوانان کشور ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که ملت ایران نمی پذیرد که دیگران برایش برنامه ریزی کنند. امروزه انقلاب اسلامی منادی حرف های جدیدی است و جوانان برای این انقلاب سرمایه های بزرگی و نقطه اتکایی هستند و ما باید در طراحی جمعیت کشور توان جوانان را در نظر بگیریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بیان داشت: البته اگر در مقوله جوانی به مسئله اشتغال، تولید و فعالیت های اقتصادی توجه نشود و نگاه ما بخشی نگر باشد، مسئله جوانی به جای یک فرصت، یک تهدید محسوب می شود، در صورتی که جوانان پرشور، با انگیزه و با فهم در کشور ما یک سرمایه برای جامعه محرک و پویا محسوب می شوند.

شفیعی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، عنوان داشت: ان شاء الله مقوله جمعیت با آسیب شناسی گذشته با دقت مورد توجه قرار گیرد و بتوانند مبنای پیشرفت کشورقرار گیرد.

وی با بیان اینکه  ان شاء الله نسل جوان ما بتوانند با استفاده از تجربیات نسل های قبلی اهداف کشور را به پیش برند، خاطرنشان کرد: لازم است به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان و مدیران کشور نباید فراموش کنند که روز اولی که در کشور کار به آنها سپرده شد، جوان بوده و امروزه تصور نکنیم نمی شود کار را به جوانان سپرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار