اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان: به زودی تسهیلات 4 درصدی در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد / صادرات به عراق باید افزایش یابد/لزوم ایجاد فضای امن و امیدوارانه برای صنعت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: عراق در برخورد با بازرگانان ایرانی سلیقه ای عمل می کند و علی رغم اتفاقات رخ داده و موضع کشور ترکیه ...
شوشان:  حسن زاده در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که صبح امروز 21 تیرماه در سالن همایش خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت توجه جدی به بخش دارد است و همواره بحث اقتصاد مقاومتی که به معنای اشتغال و تولید است، مد نظر دولت بوده و پیگیری شده است.

به گزارش شوشان ،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اقدامات دولت در بحث حمایت از تولید کنندگان گفت: دولت در وضعیتی کارش را شروع کرد که بخش صنعت طبق آمار با رشد منفی 8 درصد مواجه بود و ناامیدی و عدم اطمینان بین صنعت گران به دلیل وجود سیستم بانکی ضد تولید و عدم مواد تولیدی وجود داشت.

وی افزود: اقدامات دولت در بحث حمایت از صنعتگران باعث ایجاد فضای امن و امیدواری در بین جامعه صنعتی شد به گونه ای که از سال 93 تا 95 با نزدیک 5 هزار میلیارد تومان، 511 واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

حسن زاده ادامه داد: اگرچه رشد نسبی خوبی را داشته ایم ولی هنوز رضایت نسبی حاصل نشده و امیدوارم دولت باز هم تلاش های موثر تری در بهبود فضای کسب و کار کشور کند تا سرمایه گذارهای خارجی رغبت به سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان این که دستور العملی برای انتخاب واحدهای صنعتی ابلاغ شده، عنوان کرد: افزایش 10 درصدی رشد در بحث تولید و واحدهای صنعتی را داشتیم و تولید داخلی برخی واحدها افزایش و کیفیت بالا رفت .

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قرار است امسال 25 واحد صنعتی را مورد تشویق و ترغیب قرار بدهیم و با تسهیلات در نظر گرفته زیرسازی واحدهای تولید میسر شود تا واحدهای موجود برای بازسازی واحدهای خود از آن استفاده کنند.

حسن زاده با اشاره به اهمیت رقابت پذیری در عرصه تولید بیان کرد: بحث توانمند سازی و رقابت پذیری در صادرات که پیگیری کردیم، بسیار مهم است و برای تحقق آن باید به واحدهای صنعتی کمک کنیم.رقابت پذیری از این منظر مهم است که بدون نوسازی، رقابت ممکن نیست لذا امیدواریم این بحث امسال جزوی از رونق تولید شود و مشمول دریافت تسهیلات شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عرصه تولید گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث اقتصاد مقاومتی که فضای عمومی جامعه است، 7 برنامه دارد که باید اجرایی شود و تحقق یابد. همچنین دولت باید نرخ سود تسهیلات 18 درصدی را کاهش دهد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان را ناچیز دانست و اذعان داشت: در بحث رونق تولید حدود 700 واحد ثبت نام شده تنها 154 واحد تسهیلات دریافت نمودند که عدد کمی است.

وی با اعلام این که به زودی تسهیلات 4 درصدی در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد، گفت: امسال بحث کمک های فنی و اعتباری به بنگاه ها پیش آمده و قرار است حدود 100میلیارد تومان در یکی بانک ها و مبلغی هم در بانکی دیگر سرمایه گذاری شود و بانک ها هم بودجه ای بگذارند تا سودهایی با نرخ 4 درصد به صنعت گران داده شود.

حسن زاده افزود: از این طریق افزایش سرمایه در گردش بنگاه ها و تکمیل واحدهای بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی ممکن می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری، سهمیه ارزی ای از صندوق توسعه ملی برای استان در نظر گرفته شد که حدود 700 میلیارد تومان است و در کنار آن در حال پیگیری طرح هایی را برای مشارکت خارجی هستیم تا بخشی از بازارهای هدف را در اختیار بگیریم.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  برخی مشکلات در بحث صادرات را برشمرد و گفت: در بحث صادرات متحمل هزینه های زیادی می شویم و در مرزهای ما سلیقه ای عمل می شود.

وی ادامه داد: عوارض گمرکی 5 درصد به شکل سرسام آوری افزایشی یافته است و از آن جمله هزینه 25 هزار دیناری بازسازی و انبار و هزینه 400 دلاری باسکول عوارض ما را نزدیک 30 درصد بالا می برد. مصالح ساختمانی از 50 هزار دینار به 950 هزار دینار و هزینه  سنگ از 900 دینار به 1 میلیون و 800 دینار افزاش یافته است. بازار شکنی مسئولان تولیدی استان در مجرای صادراتی توسط دلال ها و کندی عملکرد شرکت پی.وی. در مرز صادراتی عراق، از جمله دیگر مشکلات ما در بحث صادرات است.

حسن زاده یادآور شد: عراق در برخورد با بازرگانان ایرانی سلیقه ای عمل می کند و علی رغم اتفاقات رخ داده و موضع کشور ترکیه در قبال این کشور، صادرات ترکیه به عراق افزایش و صادرات ایران کاهش یافته است که در این زمینه از استاندار خوزستان می خواهیم وارد عمل شود.






























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار