اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: در دوره چهارم شورای شهر در استان، 29 نفر از اعضا سلب عضویت و 16 نفر استعفا کرده اند.

شهاب صدیقی چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: تعداد اعضای شوراها در 76 شهر خوزستان 697 نفر است که 494 نفر از آنها اصلی و 203 نفر علی البدل هستند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از منتخبان دوره پنجم شورای شهر در استان از اعضای دوره چهارم شورا هستند، ادامه داد: در دوره پنجم شورای شهر بر اساس قانون جدید 72 نفر از اعضای شورای استان کاهش پیدا کرده و به 625 نفر رسیده است.

صدیقی با ارائه گزارشی از دوره چهارم شوراهای شهرها در خوزستان تصریح کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر در استان 29 نفر از اعضا در شهرهای دزفول، شادگان، اندیمشک، باغملک، کارون، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و حمیدیه سلب عضویت شدند که از این تعداد 17 نفر به دلیل تغییر محل سکونت (ترک حوزه انتخابیه) و بقیه به دلیل تخلفات شورایی بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره چهارم شورا 113 شهردار منصوب شده اند، اظهار کرد: در این دوره 16 نفر از اعضای شوراها به دلیل انتصاب در شهرداری، بخشداری، نامزدی در مجلس و یا اختلافات داخلی استعفا کرده اند.

صدیقی با اشاره به انحلال 2 شورای شهر در دوره چهارم افزود: شورای شهر خرمشهر به دلیل اختلافات داخلی بین اعضا و شورای شهر خنافره به دلیل خارج شدن از حد نصاب تشکیل جلسات در این دوره منحل شدند.

وی اظهار کرد: از ابتدای دوره چهارم شوراها تا کنون 15 جلسه شورای حل اختلاف در استان تشکیل و به 83 پرونده رسیدگی شده است.

صدیقی افزود: 2 فقره از پرونده های طرح شده بر اساس ماده 81 مورد رسیدگی قرار گرفت که منجر به انحلال 2 شورا شد همچنین 17 فقره از پرونده ها بر اساس ماده 82 (اعمال مجازات قانونی درباره اعضا) و 17 فقره بر اساس تبصره 2 ماده 26 (سکونت در حوزه انتخابیه) رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: در این جلسات 30 فقره از مصوبات شوراها نیز اصلاح شده که در 25 فقره رای اصراری شوراها به وسیله هیات حل اختلاف رد و نظر فرمانداری تایید شده و در پنج مورد نظر شوراها تایید شده است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای دوره چهارم شوراها 9 هزار و 906 جلسه تشکیل داده اند که 22 هزار و 369 مصوبه در پی داشته و 17 هزار و 162 مصوبه در کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری ها تایید و سه هزار و 877 مصوبه رد شده است.

برچسب ها: شهر چهارم ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار