اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
شوشان: طرح نوبت مجازي حمل كالا در پايانه بار بندر امام خميني (ره) براي اولين باردر استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

 مديركل راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي خوزستان با بيان اين خبر اظهار داشت‌: پايانه بار بندرامام خميني (ره) به عنوان يكي  از پايانه هاي مهم و استراتژيك  كشور هميشه مورد توجه رانندگان بوده و سيستمي بودن كليه فرآيندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآيندها اطمينان حاصل نمايند.


 مسعود مصدقي افزود: اجراي طرح نوبت مجازي حمل كالا در پايانه بار بندر امام خميني (ره) در راستاي رعايت حقوق شهروندي و رضايتمندي رانندگان و جلوگيري از تضييع حقوق آنان در استان خوزستان در دستور كار قرار گرفت زيرا  با توجه به اينكه مدت زمان اخذ مجوز بارگيري متغير مي باشد اين امر سبب مي گردد رانندگان پس از اخذ نوبت بين ۴ الي ۱۵ روز (بستگي به وجود بار ) در پايانه بار بندر امام خميني (ره) در انتظار باشند كه با توجه به موقعيت جغرافيايي استان خوزستان تردد در مسيرهاي ديگر در زمان انتظار مقرون به صرفه نبوده و همچنين هزينه هاي ناشي از توقف از جمله معيشت، سوخت، استهلاكئو دوري از خانواده  نيز ايجاد نارضايتي براي رانندگان راپيش رو داشت.. 

 مصدقي گفت: بر اساس اين طرح  رانندگان جهت اخذ نوبت در پايانه بار امام خميني (ره) نياز به حضور فيزيكي نداشته و فقط در زمان مقرر جهت اخذ مجوز بارگيري به پايانه مراجعه  مي نمايند.

 وي تأكيد كرد: اين طرح پس از اجرا در پايانه بار بندرعباس براي دومين باردر سطح كشور در پايانه بار بندرامام خميني (ره)  آغاز و رانندگان پس از ثبت نام در سامانه پيامكي پايانه مذكور مي توانند با استفاده از تلفن همراه خود عدد ۲ به سامانه پيامك ۱۰۰۰۴۴۱۴ ارسال و نوبت خود را رزرو و فقط ۲۴ ساعت قبل از اخذ مجوز بارگيري به پايانه بار بندرامام خميني (ره) مراجعه نمايند.  

 مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي اظهار كرد:از اجراي اين طرح تاكنون حدود  20هزار  راننده در سامانه ثبت نام نموده  و حدود 43 هزار نوبت از سامانه مجازي  دريافت شده است كه اين آمار همچنان در حال افزايش مي باشد و تمام نوبت‌ها به صورت حضوري  ثبت گرديده است كه اين تعداد شامل رانندگاني مي‌باشد كه طبق عادت هميشگي يا به دليل عدم آگاهي به استفاده از تلفن همراه و يا براي اولين بار به پايانه بار بندر امام خميني (ره) آمده‌اند كه مبادرت به اخذ نوبت حضوري مي كنند. همچنين  برنامه‌هايي نيز  جهت تسريع در كار براي رانندگان محترم شامل استفاده از درگاه پرداخت الكترونيكي و  استفاده از سامانه غير حضوري جهت تمديد اعتبار پيامك در نظر گرفته شده است.

 مصدقي خاطرنشان ساخت: در كنار اجراي اين طرح نتايج بسيار خوبي از جمله جلوگيري از تردد اضافه ناوگان در محورهاي مواصلاتي كشور ( در برخي از محورها به صورت رفت و برگشت)، كاهش مصرف سوخت، جلوگيري از آلودگي هوا، كاهش هزينه سفر، كاهش هزينه استهلاك، افزايش ايمني در جاده‌ها، حضور بيشتر رانندگان در كانون گرم خانواده حاصل شده است.

 شايان ذكر است. در حال حاضر ثبت نام در ۲ شيفت و از ساعت ۷:۳۰ لغايت ۲۳ در سالن اعلام بار پايانه بار بندر امام خميني(ره) حاصل شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار