اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
استاندار خوزستان در نشست شورای سلامت مطرح کرد:
شریعتی: در برخی شهرها چون شهردارها اواخر دوره مسئولیتشان است، شهر تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمده و شهرداران از بسیاری از وظایف شان سر باز زده اند.
شوشان: غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت استان که صبح امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد،  با انتقاد از عملکرد شهرداری های استان در بحث بهداشت عمومی اظهار کرد: در حوزه های مختلف مانند سگ های ولگرد، التور و..در برخی شهرها چون شهردارها اواخر دوره مسئولیتشان است، شهر تقریبا به حالت نیمه تعطیل و شهرداران از بسیاری از وظایف شان سر باز زده اند.

وی افزود: اگر موضوعاتی مثل سگ های ولگرد یا درختان کنوکارپوس هنوز حل نشده اند، به این دلیل است که شهر متولی ندارد. شهر اهواز عملا در حالت بلاتکلیفی به سر می برد در حالی که شهرداری ها و در راس آن شهرداری اهواز به عنوان شهرداری کلانشهری با 1 میلیون و 300 هزار نفر باید پای کار بیایند.

 شهردار و شورا باید تا روز آخر به وظایف خود عمل کنند و متعهد باشند و فرمانداران و دستگاه های متولی در این زمینه باید از ابزارهای لازم استفاده کنند و بر این امر تاکید کنند که کار به انتها برسد.


استاندار خوزستان شهرداری را متولی بهداشت عمومی خواند و گفت: سیستم بهداشت و درمان، دانشگاه و سازمان آب و برق وظیفه نظارت بر بهداشت عمومی را دارند و شهرداری یکی از متولیان حوزه سلامت در شهرهاست که مسئولیت اجرایی و تامین سلامت در بیشتر حوزه ها از جمله سلامت عمومی را دارد.

وی با بیان این که در بحث منافع مردم باید هر گونه تعارفی را کنار گذاشت، عنوان کرد: باید خیلی جدی وارد عمل شویم و در کار مردم، تعارفات را کنار بگذاریم و اگر گزارشِ کارها، تشکرها از نهادها و سازمان هایی است که از کارهای آن ها انتقاداتی هست، بهتر است که گزارشی ندهد.

مشکل فرهنگی مهم ترین عامل حل نشدن مشکلات حوزه سلامت است

شریعتی بحث فرهنگی را مهم ترین عامل حل نشدن مشکلات حوزه سلامت در استان دانست و اذعان داشت: مهم ترین موضوع در بحث بهداشت عمومی، مشکل فرهنگی در بین اقشار مختلف جامعه از مسئولان تا مردم است و تا زمانی که رفع نشود، همه مسایل حل نشده باقی می مانند. در حالی که مردم باید از شهرداری ها مطالبات غیر عمرانی داشته باشند، کسی به قسمت پنهان مسئله توجه ندارد. مسئله بهداشت عمومی نه در نگاه مردم مهم است و یا مهم جلوه داده نشده و نه در نگاه مسئولان و آن قدر که مسئله آسفالت مهم است، موضوع کشتارگاه صنعتی مهم نیست و وظیفه شهرداری تلقی نمی شود در حالی که یک خبط در این زمینه می تواند آسیب جمعی ایجاد کرده و یک شهر را دچار بحران می کند لذا باید نگاه ما عوض شود. 

وی یادآور شد: باید تمام وظایف شهرداری ها از آن ها مطالبه شود، اهم و فی الاهم شود و شهرداری را به سمت اصلاح حوزه هایی که سلامت شهری را به خطر می اندازد، تبلیغ و تشویق کنیم تا مردم در شرایط سالم زندگی کنند و از وضعیت سالمی برخوردار باشند.

اگر ارزش ها تغییر کند و جامعه مطالبه گر باشد و مهم ترین وظیفه شهرداری را سلامت ببینیم، می توانیم به سمت رفاه بیشتر شهری گام برداریم.

استاندار خوزستان حوزه سلامت را مهم ترین حوزه فعالیت شهری خواند و با انتقاد از بی توجهی مسئولان به این حوزه گفت: مسئولان استان تاکنون به حوزه سلامت کم توجه بوده اند. باید وقت بگذارند و توجه کنند. مدیران باید نخست این مسایل را در حوزه های شهری رفع کنند و بعد به مسایل دیگر بپردازند.

وی با انتقاد از برخی تعریف و تمجیدهای اداری، بیان کرد: زحمات دوستان در حوزه های مختلف جای تقدیر دارد ولی درخصوص اهمال های صورت گرفته، جای تشکری وجود نداد. اگر می خواهی در حوزه خدمات رسانی به مردم فعالیت کنیم، باید تلاش و همت بیش تری بورزیم و از تعارفات بکاهیم. تاسیسات آب عرب حسن کاری جدی بود ولی شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری هنوز آن را تکمیل نکرده اند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: لازم است شورای سلامت با فواصل نزدیک برگزار شود،  نخست دستور کارهای پیشین پیگیری و اجرایی شود و سپس دستور کارهای جدید ارائه شود. همچنین کمیته های زیر گروه شورا تشکیل شود و مسئولان مربوط گزارش دهند.

وی ادامه داد: راه حل ها درخصوص کشتارگاه های استان یک بار مطرح و مشخص شده و اکنون باید کارها و پیشرفت ها در این زمینه بررسی شود و اگر دخالت های یک فرد یا گروه مانع از انجام این کار که یک کار حاکمیتی است شود، ما وارد عمل می شویم.

شریعتی با تاکید بر این که سلامت اصلی ترین موضوع  جامعه است، بیان کرد: معاونت عمرانی و مدیریت شهری باید توجیه شوند که سلامت اصل است و برای متولیان سلامت در اداره شهر، جا کنند شود و از آن ها کمک گرفته شود تا بحث به شکل کارشناسی و تخصصی و عملی انجام شود؛‌ تنها این گونه است که وضع رفاه در شیوه زندگی مردم بالا می رود.

وی گفت: توسعه نباید به قیمتی باشد که داشته ها را از دست بدهیم. کارهای ما باید در جهت منافع مردم باشد و آن ها را به خطر نیندازد.



























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار