اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
 مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: طرح فولاد شادگان خوزستان آماده بهره برداری رسمی است.

عبدالمجید شریفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهارکرد: فولاد شادگان تولید آزمایشی خود را از آخر خرداد امسال آغاز کرده و اکنون بیش از 10 هزار تن آهن اسفنجی تولید داشته است. وی افزود: این طرح فولادی هم اکنون در نوبت بهره برداری رسمی مسئولان بلند پایه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به توقف هفت طرح فولادی در دولت قبلی ، گفت: این طرح ها شامل فولاد شادگان (خوزستان) ، واحد احیا فولاد سپید دشت( چهارمحال وبختیاری) که آبان پارسال در مدار تولید قرار گرفت، فولاد میانه (آذربایجان شرقی) ، فولاد نی ریز (فارس) ،فولادهای سبزوار (خراسان رضوی)، قائنات (خراسان جنوبی، و بافت (کرمان) هستند.

وی ادامه داد: تدبیر دولت یازدهم سبب فعال سازی این طرح ها در مسیر سند چشم انداز 1404 شد. وی افزود: مطالعات اجرای هفت طرح فولادی از سال 1385 آغاز شد و کلنگ زنی آن در سال 86 صورت گرفت، اما به دلیل کمبود منابع مالی، تغییرات، شرایط و جابجایی مدیریتی، این واحدها هیچیک راه اندازی نشد.

ظرفیت پیش بینی شده برای هریک از این واحدها 800 هزار تن است که تا یک میلیون تن قابلیت افزایش دارند، اما کارشناسان صنعت فولاد براین اعتقادند که امروز حداقل ظرفیت واحدهای فولاد سازی جدید باید سه تا پنج میلیون تن باشد، بنابراین واحد های یاد شده با شرایط روز از نظر ظرفیت فاصله دارند.

شریفی گفت: مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی که تاکنون در هفت طرح فولادی صرف شده به رقم یکهزار و 600 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و اکنون ظرفیت این بخش بالغ بر 30 میلیون تن است و پارسال به تولید 18.5 میلیون تن فولاد خام رسید.
پارسال ایران در زمینه صادرات فولاد به رکورد حدود 6 میلیون تنی رسید و پیش بینی شده این رقم امسال به هشت میلیون تن برسد.

براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت فولاد خام کشور به رقم 55 میلیون تن خواهد رسید که از این رقم بیش از 15 میلیون تن به صادرات اختصاص خواهد داشت.

برچسب ها: فولاد شادگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار