اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت خوزستان:
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان گفت: برای بهبود حال صنایع و تولیدکنندگان باید یک اتاق فکر تشکیل و برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این خصوص انجام شود.
علی کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال باز هم دغدغه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد. همچنین شعار امسال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است اما به معنای این شعار هیچ‌گونه توجهی نشده و هنوز قدمی برای اجرایی کردن آن برداشته نشده است.

وی با اشاره به این‌که در استان خوزستان کارخانه‌های پتروشیمی، فولاد و تجهیزات حفاری فراوانی وجود دارد اما در زمینه اشتغال هیچ‌گونه بهبودی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در خوزستان حداقل 20 کارخانه پتروشیمی و شرکت‌های نفتی بسیار وسیعی وجود دارد و اگر دغدغه مدیران رفع بیکاری و تولید داخلی باشد می‌توان شهرک‌های صنعتی را گسترش و اشتغال استان را افزایش داد.

کرانی با بیان این‌که کارفرمایان از استخدام کردن نیروهای جدید ترس دارند، گفت: کارفرمایان در خوزستان به خاطر نداشتن پشتوانه مالی از استخدام کردن نیروها ترس دارند و می‌گویند که نمی‌توانند با ادارات مرتبط با بحث کار و اشتغال درگیر شوند، به همین دلیل هیچ‌گونه اشتغالزایی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این‌که تولیدکنندگان دغدغه‌های فراوانی برای تولید دارند، ادامه داد: تولیدکنندگان باید مالیات سنگین پرداخت کنند. در خوزستان امکانات اشتغالزایی بالایی وجود دارد اما مدیران فقط خودزنی می‌کنند و هیچ‌گونه اقدام و حرکتی در خصوص افزایش تولید خود انجام نمی‌دهند.

کرانی با بیان این‌که به جای خودزنی کردن باید شرکت‌های بزرگ خود را قوی کنیم و اشتغال را افزایش بدهیم، عنوان کرد: افزایش اشتغال باعث جلوگیری از فساد می‌شود و اقتصاد کشور را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: از دیگر دغدغه‌های تولیدکنندگان تسهیلات بانکی 18 تا 25 درصدی است و علاوه بر این اگر تولیدکنندگان قسط وام خود را در موعد مقرر پرداخت نکنند جریمه خواهند شد. همچنین دیگر مشکلاتی که استان دارد بحث ریزگردها، قطعی آب و برق و مصرف بالای انرژی و راندمان پایین تولید است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان با بیان این‌که ما به عنوان تولیدکنندگان از دولت دوازدهم انتظار حمایت داریم، بیان کرد: دولت باید یک مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد تا تولیدکنندگان از دیگر استان برای تولید به استان ما بیایند. در کل باید سرمایه‌گذار را در استان جذب کنیم و ظرفیت تولید را باید افزایش بدهیم و دولت باید به حل مشکلات واحدهای تولیدی بپردازد.

وی گفت: دولت به جای این‌که کار تولیدی را در صنایع افزایش بدهد و از آن‌ها حمایت کند، به تبدیل کردن یکسری از واحدهای صنعتی به یک دفتر تجاری اقدام کرده است؛ بنابراین باید شعار اقتصاد مقاومتی را جلوی خود گذاشت نه پشت سر.

کرانی با نقل ضرب‌المثل معروف "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" گفت: در استان ما امکانات فراوانی وجود دارد، پس حق ما است که از این امکانات استفاده کنیم. باید منابع تولیدی فقط برای خود استان باشد و درآمدهای تولید برای خود استان صرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار