اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
 شوشان: عصر روز پنجشنبه، 19 گردشگر براي رفتينگ به رودخانه دز رفتند اما به‌دليل نداشتن قايق مناسب، از تيوپ براي اين ورزش استفاده کردند. آنها در گرداب مرگ دره کول‌خرسان دزفول ‌گير کردند که دو نفر از آنها کشته شدند، 13 نفر نجات پيدا کردند و هنوز تعدادي مفقود هستند. در آخرين اخبار تيم امدادونجات از زنده پيداشدن يکي از مفقودان در ميان صخره‌هاي رودخانه خبر داده است. همچنين معاون عمراني فرمانداري دزفول، عبدالحسين پوررکني خبر داده است که علاوه بر يک گردشگري که در اولين پرواز تجسس بالگرد هلال‌احمر زنده شناسايي شده، زنده‌بودن سه گردشگر ديگر نيز تأييد شده است. 

تیوپ عامل مرگ

رئيس جمعيت هلال‌احمر دزفول با اشاره به حادثه غرق‌شدن 19 گردشگر در رودخانه دز در روز حادثه گفته است: «تاکنون دو جسد متعلق به يک دختر و يک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پيدا شده ولي چهار نفر ديگر همچنان مفقود هستند که جست‌وجو براي يافتن اين چهار نفر ادامه دارد.» عبدالعظيم رضايي‌ اظهار کرده است: «در حادثه‌اي که براي تعدادي از گردشگران در منطقه کول‌خرسون در مسير رودخانه دز رخ داد، تاکنون جسد دو نفر از اين گردشگران يافت شده و جست‌وجوها براي پيداکردن چهار مفقود اين حادثه ادامه دارد.»

 او در تشريح چگونگي وقوع اين حادثه گفته است: «تعداد 19 گردشگر از اهواز برای انجام تفريحات آبي به منطقه چال‌کندي در شمال دزفول مراجعه کردند. اين تعداد از منطقه کول‌خرسون به آب زده‌اند و در ادامه در منطقه سنگ دوم که منطقه‌اي سخت براي انجام ورزش‌هاي آبي و در برخي نقاط ناشناخته است، دچار حادثه شدند.» رضايي‌ گفته است: «اين گردشگران با تيوب‌هايي که به هم وصل بودند، در جريان رودخانه دچار حادثه شدند که مردم و قايق‌داراني که در آن منطقه حضور داشتند، هنگام وقوع حادثه 13 نفر را نجات دادند.» او ادامه داد: «با حضور نيروهاي امدادي و آتش‌نشاني و همچنين اهالي منطقه و قايق‌داران، تاکنون دو جسد متعلق به يک دختر و يک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پيدا شده ولي چهار نفر ديگر همچنان مفقود هستند که جست‌وجو براي يافتن آنان ادامه دارد.» رئيس جمعيت هلال‌احمر دزفول گفته است: «به دليل ازدحام گردشگران در مناطق ساحلي رودخانه دز در روز جاري، نيروهاي هلال‌احمر در منطقه ساحلي علي‌کله مستقر هستند و مديريت حادثه کول‌خرسون بر عهده نيروهاي آتش‌نشاني شهرداري دزفول است که در حال تلاش هستند.»

همچنان 4 گردشگر غرق‌شده مفقودند

شهردار دزفول با اشاره به حادثه غرق‌شدن 19 گردشگر اهوازي در رودخانه دز از ادامه جست‌وجوها براي يافتن مفقودان اين حادثه خبر داد. محمدرضا کرم‌نژاد گفته است: «13 نفر از اين گردشگران به وسيله اهالي محل و نيروهاي امدادي زنده نجات پيدا کردند و جسد دو نفر ديگر از آب بيرون کشيده شد که به بيمارستان دزفول تحويل داده شد.» کرم‌نژاد با بيان اينکه همچنان 6 نفر از اين گردشگران مفقود هستند، تصريح کرده است: «درحال‌حاضر کليه عوامل امدادي و نيروهاي آتش‌نشاني در محل حادثه حضور دارند و تاکنون از 6 نفر ديگر که شامل دو مرد، دو دختر جوان، يک نوجوان و ليدر گروه که يک مرد بوده است، خبري نشده است.» سرپرست اورژانس کشور با اعلام اينکه تور طبيعت‌گردي در دزفول دچار حادثه شد و در اين دو روز عمليات امدادونجات براي غرق‌شدگان ادامه دارد، گفته است: «۱۰ نفر از حادثه‌ديدگان به بيمارستان منتقل شدند.» پيرحسين کوليوند درباره حادثه دزفول توضيح داده است: «در ساعت 18:10 گزارش غرق‌شدگي در چال‌کندي دزفول به اورژانس اطلاع داده شد و بلافاصله هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.» کوليوند با اعلام اينکه۱۰ نفر از حادثه‌ديدگان پس از اقدامات اوليه اورژانسي توسط فوريت‌هاي پزشکي به بيمارستان گنجويان دزفول اعزام شدند، گفته است: «متأسفانه دو نفر از غرق‌شدگان، يک مرد ۳۳ساله و زن ۲۵ساله فوت کردند.»

پيدا‌شدن يکي از گردشگران مفقود‌شده

پس از آنکه عمليات پيداکردن مفقودان از صبح جمعه از سر گرفته شد، رئيس جمعيت هلال‌احمر دزفول گفته است که يکي از چهار گردشگر مفقود‌شده در منطقه چال‌کندي دزفول، به طورزنده توسط بالگرد هلال‌احمر شناسايي شده است. عظيم رضاي‌مرساق توضيح داده است: «بالگرد جمعيت هلال‌احمر استان خوزستان که به همراه نيروهاي امدادي بر فراز رودخانه دز و منطقه گردشگري چال‌کندي و کول‌خرسان به پرواز در آمده بود، يکي از چهار گردشگر مفقود‌شده را به صورت زنده شناسايي کرده است. فرد مذکور روي صخره‌اي در دره گرفتار شده و نجات او به وسيله قايق امکان‌پذير است.» در ادامه عمليات کشف مفقودان، مديرکل مديريت بحران خوزستان گفته است که از شهردار اهواز خواسته‌ايم که امشب يک گروه غواص به دزفول اعزام کنند. همچنين آمادگي ارسال امکانات لازم از شوش به دزفول وجود دارد. کيامرث حاجي‌زاده گفته است: «اين حادثه دردناک را به خانواده جانباختگان اين حادثه تسليت مي‌گوييم. اين حادثه بسيار بغرنج بوده است زيرا بيشتر قربانيان حادثه جوان بودند. با اطلاع از وقوع حادثه، بلافاصله با فرماندار و معاون فرماندار دزفول و همچنين شهردار دزفول تماس گرفته و خواستار بسيج‌شدن کليه نيروها برای امدادرساني به حادثه‌ديدگان شديم.» مديرکل مديريت بحران خوزستان گفته است: «همچنين از شهردار اهواز خواسته‌ايم که يک گروه غواص به دزفول اعزام کنند. باتوجه به اين حادثه و حوادث مشابهي که در روزهاي گذشته رخ داده است، لزوم تدوين يک دستورالعمل براي تورهاي گردشگري که گردشگران را به مناطق تفريحي و سواحل رودخانه‌ها مي‌برند، احساس مي‌شود.»

برچسب ها: چال‌ کندي
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار