اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
شوشان خرمشهر : جغرافیای سیاسی منطقه، به شکلی پیش می رود که می توان ادعا کرد گفتمان ژئوپلیتیکی آن سعی دارد موازنه ها رو منطقه ای در بیاورد و از جهانی شدن و بین المللی شدن جلوگیری کنند.

حالا آنچه در قبل به عنوان new world order یا نظم نوین جهانی از هژمونی قدرت جهان مطرح بود، گویا دیگر کارساز نبوده و تحولات اخیر نشان داد این برنامه با شکست مواجه شده است.
جالب است بدانید که چگونه می خواهند این شکست را با تعابیری جدید و نو پوشش دهند.

فرا منطقه ای سوق دهنده خواسته هایی بودند که با تمایلات قبیله ای و عشیره ای پیوند می خوردند و از حاکمیت دولت و سیاست کلان خارج شدند.با سقوط مبارک مصر و بن علی تونس و قذافی لیبی جنبش اجتماعی ای شکل گرفت
نظم بین الملل را سردر گم کرد. و اکنون بسیار زیبا مشاهده می شود که نظام بین الملل برای پوشاندن این شکست تلاش دارد با استفاده از تعبیرسازی جدید از شدت این شکست به صورت روانی تقلیل کند.

حذف نام «القاعده» سوریه از لیست تروریسم آمریکا و کانادا و تغییر نام گروه تروریستی تکفیری «جبهة النصره» به «جبهة فتح الشام» و بعد از آن به «هیئة تحریر الشام»، شاخه القاعده در سوریه،امری اتفاقی یا صرفا تبلیغاتی نبوده است.
این اقدام، مقدمه امور دیگری است که با وضعیت القاعده در صحنه بین‌المللی مرتبط است که مهمترین  هدف آن حذف این گروه از فهرست تروریسم دو کشور آمریکا و کانادا بوده است.
وبگاه ضد جنگ (Veterans Today) نوشت کاخ سفید نام «القاعده» در سوریه را از فهرست تروریسم خود حذف کرده است.

اهمیت این اقدام در این امر نهفته است که از این پس آمریکا و کانادا امکان حمایت مالی و نظامی از تروریست‌های القاعده و حتی همراهی کردن آنها و مشارکت با آنها در جنگ با نظام سوریه را می‌یابند.
این اقدام استکبار جهانی، بیانگر دورنمای تداوم حضور تروریستهای اجاره ای و بهانه تراشی برای شکل دهی جنگی نامحدود توسط هژمونی جهانی و متحدینش در  غرب اسیا میباشد.


علی مطور
جامعه شناسی سیاسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار